ترب

امتیاز عملکرد فروشندگان ترب (نسخه 1)

در راستای استراتژی ترب مبنی بر فراهم کردن حداکثر داده‌ی لازم و مناسب جهت خرید برای کاربران، ترب امتیازی را براساس عملکرد فروشگاه‌ها به آنها اختصاص می‌دهد. این امتیاز می‌تواند کاربران را برای خریدی مطمئن‌تر هدایت کند چرا که آن‌ها می‌توانند از تجارب کاربران قبلی هر فروشگاه در قالب امتیاز عملکرد آن فروشگاه بهر‌ه‌مند شوند. پس از ثبت نام در ترب و شروع فروشندگی، شما مشتریان جدیدی را جذب می‌کنید و مهم‌ترین موضوع، جلب رضایت این مشتریان جدید است.

در قدم اول این امتیاز صرفاً معطوف به جنبه‌ی پشتیبانی فروشگاه‌ها شده و با عنایت به مکانیزم پیگیری سفارش در ترب، امتیاز مذکور بر اساس پیگیری های سفارش مشتریان محاسبه می‌شود. نتیجه‌ی این امتیاز به شکل عددی از 5 در کنار نام فروشنده در ترب در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد تا بتواند کاربران را در خرید بهتر و مطمئن‌تر یاری رساند.

طبیعتاً با ارائه این امتیاز، فروشندگان بهتر و با پشتیبانی مناسب‌تری نسبت به سایر فروشندگان متمایز خواهند شد و این تمایز برای شناخت کاربران از فروشگاه‌ها و انتخاب دقیق‌ترشان مثمر ثمر خواهد بود. 

سیستم پیگیری سفارش ترب چیست؟ 

همانطور که مستحضر هستید، در حال حاضر کاربران ترب می‌توانند در بخش پیگیری سفارش در بخش «نمایه من»، پیگیری سفارش خود را ثبت و پس از تایید، وضعیت آن را ملاحظه کنند و با فروشگاه مذکور به گفتگو بپردازند. البته یادآور می شود که ترجیح آن است که کاربران بتوانند از طریق سیستم پشتیبانی مخصوص هر فروشگاه، مشکل خود را مرتفع کنند. بنابراین، معمولاً عدم پاسخگویی صحیح فروشگاه‌ها منجر به ثبت پیگیری سفارش از طریق ترب خواهد شد. 

معیارهای امتیاز پشتیبانی در فاز اول 

ملاک محاسبه امتیاز در فاز اول صرفاً تعداد پیگیری سفارش‌های ثبت‌شده از فروشگاه خواهد بود. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق فروشگاه‌ها، تنها پیگیری سفارش‌های با وضعیت زیر شمارش می‌شوند: 

  • تخلف فروشگاه: مواردی که به علت اشتباه فروشگاه، مشکلی برای کاربر رخ داده باشد. این اشتباهات می‌توانند شامل موارد ذیل باشند: ارسال دیرهنگام، اعلام عدم موجودی بعد از ثبت سفارش توسط کاربر، عدم بازگشت وجه در صورت عدم ارسال کالا، عدم ارسال مدل، رنگ دقیق کالا و … . 

مبنای تصمیم‌گیری ترب در این موارد، مستندات ارائه شده است. 

  • عدم مصالحه طرفین: مواردی که کاربر در فرایند خرید با مشکلی مواجه شده باشد و حتی در صورت حل مشکل کاربر، رضایت وی جلب نشده باشد. این موارد می‌توانند شامل ناهماهنگی در زمان ارسال کالا، ناهماهنگی در مبلغ ارسال، مشکلاتی در ارسال که مشخص نیست ناشی از اشتباه فروشگاه بوده یا پست و … باشد. 
  • عدم پاسخ فروشگاه: مواردی که فروشگاه پس از 7 روز (سه بار یادآوری) در پاسخ به اولین پیام کاربر و یا 4 روز (دو مرتبه یادآوری) در پاسخ به پیام‌های بعدی کاربر، برای پاسخ اقدام نکند و پیگیری سفارش جهت تعیین تکلیف به ادمین ترب واگذار گردد. طبیعتاً حتی اگر مشکل کاربر حل شده باشد، ترب به علت عدم اطلاع از این موضوع، موارد عدم پاسخگویی را به عنوان امتیاز منفی لحاظ می کند. 
  • غیرفعال شدن فروشگاه: مواردی که فروشگاه در خلال پیگیری سفارش کاربر به هر دلیلی غیرفعال شود. طبیعتاً در این حالت‌ها نیز انتظار می رود فروشگاه پاسخ کاربر را در اسرع وقت بدهد و به علت غیرفعال شدن در ترب، کاربر را بلاتکلیف نگذارد. 

مبنای ترب برای این امتیازدهی عدم قضاوت ترب و تنها اتکا به نگاه و قضاوت کاربران است. بنابراین مواردی که فروشگاه رضایت کاربران را تامین نماید در محاسبه امتیاز منفی لحاظ نخواهند شد. بعلاوه اینکه ترب فرض می‌کند کاربران باید بتوانند از طریق تماس با پشتیبانی فروشگاه موارد و مشکلاتشان را مرتفع کنند. بنابراین هرگونه پیگیری سفارش از طریق ترب نشان‌دهنده‌ی عدم پشتیبانی صحیح توسط فروشگاه است. 

بازه زمانی محاسبه

بازه ی زمانی محاسبه، 30 روز گذشته است. بنابراین به ابتدای ماه‌های شمسی و میلادی نگاه نمی‌شود و فروشگاه‌ها با بهبود پشتیبانی خود در کوتاه‌مدت می‌توانند امتیازدهی خود در ترب را بهبود ببخشند. این بازه نسبتاً کوتاه دیده شده است تا فروشگاه‌ها بتوانند به سرعت عملکرد خود را اصلاح و نتیجه آن را در امتیازدهی خود مشاهده کنند. شایان ذکر است که در ادامه، این بازه زمانی طولانی‌تر خواهد شد تا نشان‌دهنده عملکرد طولانی‌مدت‌تر فروشگاه‌ها باشد. 

فرمول محاسبه

فروشگاه‌های دارای 0 پیگیری از انواع بیان‌شده در بالاامتیاز 5 از 5
فروشگاه‌های دارای 1 پیگیری از انواع بیان‌شده در بالاامتیاز 4 از 5
فروشگاه‌های دارای 2 پیگیری از انواع بیان‌شده در بالاامتیاز 3 از 5
فروشگاه‌های با بیش از 2 پیگیری از انواع بیان‌شده در بالاامتیاز 2 از 5

شایان ذکر است که به علت ارائه فرصت کافی به فروشگاه‌ها برای بهبود عملکرد خود در پیگیری سفارشات، این امتیازات در ابتدا بسیار سهل‌گیرانه لحاظ شده‌اند و اکثر فروشگاه ها امتیاز 5 از 5 خواهند داشت. اما به مرور، این موضوع سختگیرانه‌تر خواهد شد. 

معیارهای آتی

ترب در نظر دارد در فازهای بعدی امتیازدهی، مواردی از قبیل نوع پیگیری سفارش‌ها، تعداد شکایات کاربران در ای نماد ، مدت زمان نماد داشتن، سرعت پاسخگویی، زمان فعال بودن در ترب و … را نیز در امتیاز پشتیبانی لحاظ نماید که هرگونه تغییر در سیستم امتیازدهی به اطلاع فروشگاه‌ها خواهد رسید. 

همچنین سایر فاکتورها نظیر هزینه ارسال، امکان پرداخت در محل، قابل اتکا بودن قیمت‌ها، مناسب بودن قیمت‌ها و … نیز به مرور به آیتم‌های امتیازدهی عملکرد فروشگاه‌ها در ترب اضافه خواهد شد. 

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

۱۷ دیدگاه

  1. سلام من میخواهم یک دوچرخه سفارش دهم چگونه دوچرخه را از ترب خریداری کنم؟ میشه راهنمایی کنید.

    1. سلام وقتتون بخیر. ترب یک موتور جستجو برای خرید و فروش اینترنتی است. در ترب فروشگاه‌هایی اینترنتی حضور دارند. اگر تصمیم به خرید دوچرخه دارید، باید دوچرخه موردنظرتون رو پیدا کنید و ببینید که کدوم فروشگاه اینترنتی اون رو به فروش می‌رسونه. در نهایت از اون فروشگاه، به صورت مستقیم و آنلاین، خریدتون رو انجام می‌دید.

  2. با عرض سلام متاسفانه از هر فروشنده ای که علت پایین بودن قیمت ها را می پرسی گفته میشود این موبایل ها مورد دارند یا خراب لطفا برای این ابهام جوابی داره شود ممنون

    1. فروشگاه‌هایی که در ترب محصولات خودشون رو برای فروش قرار می‌دهند، نماد اعتماد الکترونیکی دارند و معمولا اصالت و سلامت کالای فروشیشون رو ضمانت می‌کنند. همچنین به سیاست‌های عودت کالای فروشگاه موردنظر توجه داشته باشید. در این صورت، دچار مشکل نخواهید شد. خرید امنی رو برای شما آرزومندیم.

  3. سلام
    به نظرم اگه امکان بازدید شکایات از فروشگاهها که موجب امتیاز منفی برای فروشگاه میشه رو در معرض دید کاربران قرار بدین بسیار خوب میشه چون بهتر میدونیم به کدوم فروشگاه اطمینان کنیم

  4. بنظرم تنها مشکلی که داره بایستی تو خریدامون کد ملی ثبت کنیم که هم میتونن ازش به عنوانن خریدای خودشون استفاده کنند و برامون مالیات بیاد که خبر هم نداریم هم اینکه برای خودمون هم مالیات خواهد اومد برای همین در این سایت ها نسبت به بازار قیمتاشون پایین تر هست اگر۹درصد ارزش افزوده اضافه بشه همون نرخ بازار خواهد شد
    باتشکر

  5. با سلام
    این ویژگی کاربردیه و خریدارن میتونن فروشگاه های مطمئن تر رو راحت تر انتخاب کنن و امتیازدهی از سوی خریدارن به فروشگاه ها ملاک خوبی برای سنجیدن عملکرد فروشگاه ها هست

  6. خیلی ممنون از افزودن این امکان، بنظرم واقعا این ویژگی برای ارزیابی فروشنده ها توسط خریدار ها توی سایت ترب خیلی کاربردی هست.

    1. ارسال کالاها توسط فروشگاه‌ها انجام میشه. در هنگام خرید، به نوع ارسال کالا توسط فروشگاه دقت کنید.

  7. بنده بسیار خرسندم ازینکه افتخار اشنایی با ترب را داشته و توانستم با این بازوی قدرتمند در زمینه ی تجارت همکاری داشته باشم…
    با ارزوی پیشرفت روز افزون شما

  8. این امکان باید خیلی وقت پیش اضافه میشد به ترب. امیدوارم باعث بشه کیفیت سرویس فروشگاه‌ها ارتقا پیدا کنه و اطمینان کاربرا به ترب بیشتر بشه و صرفا از فروشگاه‌های بزرگ و مطرح خرید نکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *