آموزش

دیجیفای چیست؟ معرفی فروشگاه ساز جدید دیجیکالا

دیجی‌فای سرویس فروشگاه ساز دیجیکالا است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. مانند دیگر فروشگاه‌سازهای عرصه تجارت الکترونیک، دیجی‌فای نیز امکانات ساخت سایت و مدیریت محصول را ارائه می‌دهد. در این مقاله به نحوه ساخت سایت از طریق دیجی‌فای، ثبت نام در دیجی‌فای، امکانات دیجی‌فای و قابلیت‌های متمایزکننده آن نسبت به دیگر فروشگاه سازهای ایرانی می‌پردازیم.

دیجی‌فای چیست؟

دیجی‌فای سرویس جدیدی از گروه تجاری دیجیکالا است که وظیفه خود را ساده‌سازی فرایند فروش محصولات توسط فروشگاه‌های آنلاین می‌داند. در دیجی‌فای به سادگی می‌توانید سایت فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و از تمام مزایای یک سرویس مدیریت محصول بهره‌مند شوید.

این گروه در ابتدا با نام «بونس» در سال 1395 کار خود را شروع کردند و خدمات باشگاه مشتریان را به فروشگاه‌ها ارائه می‌دادند. اما با گذشت پنج سال، در انتهای سال 1400، با سرمایه گذاری دیجیکالا، نام بونس به دیجی‌فای تغییر کرد و خط مشی جدیدی برای این شرکت ترسیم شد.

اکنون دیجی‌فای به پشتوانه فرصتی که سرمایه گذاری گروه دیجیکالا فراهم آورده، می‌کوشد که سهمی از بازار سایت‌های فروشگاهی و تجارت الکترونیک ایران به دست آورد.

نحوه ثبت نام در دیجی‌فای

ابتدا وارد سایت دیجی‌فای شوید و روی گزینه ثبت نام در بالای صفحه کلیک کنید. سپس شماره تلفن خود را وارد کنید و با تایید، منتظر کد تایید باشید.

ثبت نام در دیجی‌فای

 پس از تایید شماره تلفن همراه خود، صفحه تکمیل مشخصات فردی برای شما نشان داده خواهد شد.

معرفی دیجی‌فای

با وارد کردن اطلاعات کسب و کار خود می‌توانید ثبت نام خود را به پایان برسانید.

کد معرف دیجی‌فای چیست؟

در حال حاضر، خدمات دیجی‌فای در دسترس عموم قرار ندارد. به همین دلیل به کد معرف دیجی‌فای نیاز دارید تا ثبت نام اولیه خود را تکمیل کنید. شما می‌توانید از کد معرف digifyforyou برای ثبت نام استفاده کنید. 

تکمیل ثبت نام دیجی‌فای

دیجی‌فای در ابتدای ثبت نام به تمام مشتریان خود 30 روز امکان استفاده از خدمات این فروشگاه‌ساز را ارائه می‌دهد. پس از تکمیل فرایند ثبت نام اولیه، وارد پنل دیجی‌فای می‌شوید. اکنون باید اطلاعات شخصی خود را تکمیل کنید.

مشخصات دیجیفای

پس از تکمیل مشخصات خود، وارد بخش اطلاعات فروشگاه شوید و مشخصات فروشگاه و کسب و کارتان را نیز وارد کنید.

مشخصات دیجیفای

پس از انجام مراحل فوق، ثبت نام شما در دیجی‌فای کامل شده است.

معرفی امکانات دیجی‌فای

دیجی‌فای امکانات مختلفی را برای فروشگاه‌های همکار خود در نظر گرفته است. تعدادی از این امکانات و قابلیت‌ها، مشابه دیگر سایت‌سازهایی است که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند و تعدادی دیگر از آن‌ها، از خدمات ویژه و اختصاصی دیجی‌فای هستند. ویژگی‌ها و قابلیت های دیجی‌فای از قرار زیر هستند.

1- روش‌های ارسال مختلف

با خدمات ارسال کالای دیجی‌فای، محصول شما از مبدا دریافت می‌شود و به مقصد تحویل داده می‌شود. روش‌های ارسال کالا در دیجی‌فای عبارت هستند از:

  • پست
  • پیک
  • پیشروپست
  • پستکس
  • پیک اختصاصی

خدمات بخش ارسال دیجی‌فای به فروشندگان و مشتریان اجازه می‌دهد که از وضعیت مرسوله‌ها در هر مرحله‌ای از فرایند ارسال، مطلع شوند. شما می‌توانید از خدمات لجستیک دیجی‌فای بهره‌مند شوید یا این که محصولتان را به روش دلخواه خودتان برای مشتریانتان ارسال کنید.

دیجی‌فای هزینه ارسال کالا را برای هر سفارش حساب می‌کند.

2- امکانات بازاریابی و جذب مشتری

ابزارهای مختلفی برای بهبود فرایند جذب مشتری و مارکتینگ در دیجی‌فای تعریف شده‌اند تا کار شما برای رشد کسب و کارتان ساده شود. تعدادی از این خصیصه‌های بازاریابی در دیجی‌فای را مثال می‌زنیم:

  • تعریف کد تخفیف؛
  • تخفیف‌های ویژه و یا مناسبتی؛
  • پیشنهاد ویژه محصولات؛
  • گزارش‌های فروش و کلیک دقیق؛
  • سنجش کمپین‌های تبلیغاتی با ابزار تحلیلی؛

3- خدمات درگاه پرداخت با دیجی‌فای

دیجی‌فای روش‌های پرداخت مختلفی را برای فروشندگان در نظر گرفته است. شما می‌توانید از سه روش پرداخت مختلف یعنی درگاه پرداخت اختصاصی، پرداخت کارت به کارت، پرداخت در محل استفاده کنید.

دریافت درگاه از طریق دیجی‌فای کار ساده‌ای است. پس از انجام مراحل ثبت نام و تایید فروشگاه خود می‌توانید با ورود به بخش تنظیمات فروشگاه و ورود اطلاعات درگاه پی پینگ، برای فروشگاه خود یک درگاه پرداخت واسط بسازید.

ثبت اطلاعات دیجیفای

4- قابلیت حسابداری

در دیجی‌فای فرایند حسابداری و بررسی درآمدها، با استفاده از سرویس حسابفا ممکن شده است. حسابفا نرم‌افزار حسابداری آنلاین تحت وب است که با همکاری با دیجی‌فای، قابلیت‌های مختلف مدیریت مالی و حسابداری را در این پلتفرم فروشگاه‌ساز ارائه داده است.

 دریافت و ارسال فاکتور، اعمال خودکار تخفیف، محاسبه ارزش دارایی، رصد وضعیت مالی و محاسبه سود و زیان از امکانات حسابداری دیجی‌فای هستند.

هزینه فروش در دیجی‌فای

برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی در دیجی‌فای در سه بخش باید هزینه کنید.

با وجود آن که ثبت نام در دیجی‌فای رایگان است و به مدت یک ماه می‌توانید از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید، اما برای استفاده از تمام خدمات این سرویس باید هزینه اشتراک دوره‌ای 1 میلیون و 400 هزار تومنی را هر 6 ماه یک بار پرداخت کنید.

همچنین برای راه‌اندازی دامنه مد نظر خود، باید این دامنه را خودتان با هزینه‌ای، جدای از اشتراک پرداختی خود به دیجی‌فای، تهیه کنید.

برای استفاده از سرویس‌های پیامکی دیجی‌فای نیز باید بسته‌های پیامکی این فروشگاه‌ساز را از طریق قسمت «اطلاعات پیامک» تهیه کنید. هزینه این بسته‌ها را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده بفرمایید.

قیمت بسته پیامک دیجیفای

نتیجه گیری؛ مزایا و معایب دیجی‌فای

دیجی‌فای یکی از سرویس‌های جدید گروه دیجیکالا است که هدف اصلی‌اش ساده‌سازی فرایند راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و فعالیت به عنوان سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز است.

از مزایای فروشگاه ساز دیجی‌فای می‌توان به تیم مجرب و پشتیبانی قدرتمند از طرف دیجیکالا، ابزارها و امکانات حسابداری و گزارش‌گیری، ادغام ساده با درگاه پرداختی، تم‌ها و پوسته‌های مختلف، قابلیت ارسال کالا و ادغام با خدمات پستی مختلف و خدمات باشگاه مشتریان را اشاره کرد.

اما، پرداخت هزینه یک میلیون و 390 هزار تومانی به صورت دوره‌های شش ماهه می‌تواند مبلغ زیادی برای کسب و کارهای خرد و کوچک باشد. اگر تازه در مراحل ابتدایی راه‌اندازی سایت فروشگاه آنلاین باشید، باید هزینه خرید دامنه را نیز در نظر بگیرید که می‌تواند به این مبلغ اضافه کند.

مزایای دیجی‌فای

  • پشتیبانی قدرتمند دیجی‌کالا
  • خدمات ارسال کالا در پنل
  • امکان ادغام با درگاه پرداخت
  • ابزارهای گزارش‌گیری و حسابداری

معایب دیجی‌فای

  • هزینه اشتراک 6 ماهه زیاد است
  • قابلیت‌های شخصی‌سازی راضی‌کننده نیستند
  • هزینه پیامک به صورت جداگانه دریافت می‌شود

از طرفی دیجی‌فای هنوز در ابتدای فعالیت خودش است و نتوانسته آن‌چنان که باید و شاید را در عرصه تجارت الکترونیک ایران، ثابت کند. باید منتظر بود و دید که این پلتفرم سایت ساز و فروشگاه ساز می‌تواند موفقیتی که شرکت مادر خود، دیجیکالا، به آن دست یافته را تکرار کند یا خیر.

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *