آموزشراه اندازی فروشگاه

مزایای تجارت الکترونیک و ایجاد فروشگاه اینترنتی

اگر کسب و کاری در یکی از خیابان‌های شهرتان دارید، تا چه اندازه به فروش اینترنتی و راه‌اندازی و ایجاد فروشگاه اینترنتی فکر کرده‌اید؟ به نظر شما این کار در شرایط امروز که اینترنت گستره جهانی پیدا کرده و افراد، بسیاری از کارهای روزمره خود را با اینترنت انجام می‌دهند، تا چه اندازه می‌تواند سودآور باشد؟

ما در این مقاله، با بررسی آمار و اطلاعات دقیقی که درباره رشد اینترنت، خرید اینترنتی و افزایش فروش اینترنتی وجود دارد، تلاش کرده‌ایم که مزایا و معایب ایجاد فروشگاه آنلاین را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

فهرست مطالب

در این مطلب موارد زیر پوشش داده شده‌اند.

  1. آمار کسب و کارهای اینترنتی در دنیا؛
  2. آمار کسب و کارهای اینترنتی در ایران؛
  3. مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان کالا و خدمات؛
  4. معایب خرید اینترنتی برای کاربران دنیای اینترنت؛
  5. مشاوره، راهنمایی و اقدام برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی.

آمار کسب و کارهای اینترنتی در دنیا

تقریبا از حدود 30 سال پیش، یعنی از اواسط دهه 1990 میلادی، استفاده از اینترنت در میان عموم مردم آغاز شد و ظهور گوشی‌های هوشمند در سال 2007 تا 2013، سرعت استفاده و جهان شمولی آن را بسیار سریع‌تر کرد. 

تصاویر زیر، آمارهای جالبی را از میزان گسترش اینترنت و استفاده از آن تا سال 2019 نشان می‌دهد:

آمار استفاده از اینترنت در جهان
آمار استفاده از اینترنت در دنیا (تا سال 2019)
  • جمعیت دنیا تا سال 2019: 7.6 میلیارد نفر؛
  • کاربران گوشی موبایل: 5.1 میلیارد نفر؛
  • کاربران اینترنت: 4.38 میلیارد نفر؛
  • کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی: 3.4 میلیارد نفر؛
  • کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی در موبایل: 3.2 میلیارد نفر؛
رشد اینترنت در جهان طی یکسال
میزان رشد اینترنت طی یک سال (2018 تا 2019) در دنیا
  • رشد جمعیت در یکسال (2018 تا 2019): 1.1%
  • میزان رشد کاربران گوشی‌های موبایل در یک سال: 2%
  • رشد کاربران اینترنت: 9.1%
  • رشد کاربران شبکه‌های اجتماعی: 9%
  • رشد کاربران شبکه‌های اجتماعی در موبایل: 10%
درصد نفوذ اینترنت در مناطق مختلف دنیا
اماری از میزان نفوذ اینترنت در دنیا (سال 2019)

این آمار نشان می‌دهد که حتی سرعت رشد استفاده از اینترنت، بیش از میزان رشد جمعیت جهان است. همچنین با وجود گوشی‌های هوشمند، دسترسی به اینترنت و استفاده از آن، بسیار راحت‌تر شده است. در حقیقت افراد علاوه بر انجام کارهای روزمره، بسیاری از فعالیت‌های مورد نیاز خود، از جمله خرید اینترنتی را نیز از این طریق انجام می‌دهند.

آمار کسب و کارهای اینترنتی در ایران ؛ رتبه 1 خاورمیانه!

طبق آمارهای منتشر شده، ایران با رتبه 1 خاورمیانه در استفاده از اینترنت بیشترین سهم استفاده از اینترنت را در منطقه دارد. نمودار زیر، به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد:

آمار استفاده از اینترنت
آمار استفاده از اینترنت در خاورمیانه

همچنین طبق آمار منتشر شده وزارت اطلاعات و ارتباطات در سال 1397، حدود 60% از کاربران اینترنت، محصولات و خدمات مورد نیاز خود را در اینترنت و دنیای وب جستجو می‌کنند. 

آمار منتشر شده سازمان اینماد، نماد اعتماد الکترونیک، در سال 1397 نیز نشان می‌دهد، حدود 29.000 فروشگاه آنلاین در ایران ثبت شده و ارزش کلی این تجارت‌، 17.4 میلیارد دلار است.

  • جمعیت ایران در سال 2019: 82.4 میلیون
  • تعداد اشتراک موبایل در همین سال: 123.7 میلیون
  • تعداد کاربران اینترنت: 72.9 میلیون
  • تعداد کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی: 47 میلیون
  • تعداد کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی موبایل: 41 میلیون

مطابق با این اعداد و ارقام رسمی، می‌توان گفت، تقریبا دیگر چاره‌ای جز استفاده از اینترنت نداریم و باید برای رونق کسب و کار خود، از امکان وب سایت و فروش آنلاین استفاده کنیم. 

مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان کالا و خدمات

فروش اینترنتی به شکل‌های مختلفی انجام می‌گیرد. زمانی که از یک وب سایت، کانال تلگرامی و یا صفحه ایستاگرامی برای معرفی محصول، برند و در نهایت فروش استفاده می‌کنید، شما کار فروش اینترنتی انجام داده‌اید. به مرور با حضور در این فضا متوجه می‌شوید که خلق ارزش برای مشتری، انجام صحیح مراحل بازاریابی و فروش و پشتیبانی، در موفقیت کسب و کار آنلاین بسیار موثر است. البته پیش از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید نکاتی را در نظر داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید.

موارد زیر، از مهم‌ترین مزایای فروش اینترنتی و فروشگاه اینترنتی هستند.


1- عدم محدودیت مکانی و زمانی

زمانی که وب سایت خود را راه‌اندازی کرده باشید، مشتریان در هر ساعتی از روز و در هر جایی از این کره خاکی که باشند، می توانند با چند کلیک ساده و فقط با داشتن شبکه اینترنت به وب سایت شما وارد و با کار، فعالیت، محصولات و خدمات شما آشنا شوند و در نهایت خرید اینترنتی انجام دهند.

به عبارتی دیگر، شما با داشتن یک وب‌سایت، وارد بازار جهانی می‌شوید و می‌توانید در 7 روز هفته و 24 ساعت روز محصولات خود را در معرض نمایش و خرید قرار دهید. 

2- ارتباط آنلاین با تامین کنندگان و عدم نیاز به انبار داری

شما به عنوان یک فروشنده، به خوبی با مفاهیمی مانند تامین محصول و انبارداری آشنا هستید و حتی شاید مجبور باشید برای خرید محصول خود زمان و انرژی زیادی بگذارید و مسافت زیادی را طی کنید که همگی این موارد هزینه مالی هم دارند. 

اما در حالتی که فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده باشید، با چند کلیک و تلفن، محصول را از تامین کننده تهیه و در اختیار مشتری قرار می‌دهید. به این ترتیب واسطه‌های خرید حذف می‌شوند، حمل و نقل محصولات فروشگاه آنلاین کاهش پیدا می‌کند، سرعت خدمت رسانی بیشتر می‌شود و در نهایت شما می‌توانید هزینه‌های محصول را کاهش دهید که رضایت بیشتری برای مشتری ایجاد می‌کند. 

دسترسی ساده، آسان بودن فرایند خرید، پایین بودن قیمت‌ها و تنوع محصولات، همه از مواردی هستند که مشتریان را برای خرید اینترنی مشتاق‌تر می‌کنند.

3- تنوع محصولات ارائه شده

شرکت آمازون، یکی از موفق‌ترین وب‌سایت‌های فروش در دنیا، یکی از دلایل موفقیت خود در فروش اینترنتی را، فراهم کردن تنوع محصول در فروشگاه آنلاین خود می‌داند. چرا که محصولات متنوع، به مشتری امکان مقایسه و انتخاب بهتر را می‌دهد، او می‌تواند متناسب با نیاز خود خرید کند و در نهایت احساس رضایت و راحتی بیشتری را تجربه خواهد کرد. 

این موضوع را می‌توان با علاقه‌مندی افراد به خرید از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مقایسه کرد؛ مشتری امکان انتخاب و راحتی بیشتری را در فروشگاه‌های بزرگ تجربه می‌کند. 

4- در دسترس بودن اطلاعات مشتریان

در فضای آنلاین، اطلاعات هر مخاطبی را می‌توانید ذخیره کنید و به این ترتیب شناسایی کاربران راضی و ناراضی، امکان پاسخگویی اختصاصی به مشتریان و حتی امکان تغییر سریع و لحظه‌ای نحوه نمایش محصولات برای هر مشتری، قابل بهبود خواهد بود. 

5- راحتی مشتری

در خرید آنلاین، دیگر نیازی به بودن در فضای شهر، گذراندن زمان زیاد در ترافیک شهری، آلودگی، گرما و سرمای هوا نیست. همچنین در خرید فیزیکی، گاهی مشتری مجبور به ماندن در صف‌های طولانی خرید است. 

علاوه بر آن، این موضوع از منظر اجتماعی نیز قابل بررسی است؛ در فروش اینترنتی، کاربر به راحتی می‌تواند بارها و بارها به سراغ سایت شما برود، از محصولات بازدید کند، اما هنوز در خرید مطمئن نباشد و بالاخره در یک زمان مناسب اقدام به خرید کند. اما در فروش فیزیکی، افراد چنین راحتی را کمتر تجربه می‌کنند. 

6- خرید ارزان‎تر مشتری

همان‌طور که در بخشهای قبلی گفته شد، زمانی که شما به عنوان فروشنده مجبور نباشید هزینه زیادی برای انبار، آب و برق و گاز دهید و واسطه‌ها هم در این سیستم نباشند، می‌توانید محصولات را با قیمت تمام شده کمتری به فروش برسانید. اگرچه در این ساز و کار، هزینه فروشگاه اینترنتی نیز باید لحاظ شوند. هزینه‌هایی برای دامنه و هاست، وب سایت، تولید محتوا و سئو را در نظر داشته باشید اما بدانید که این هزینه‎ها به مراتب کمتر از مواردی است که در حالت سنتی اشاره شد. 

7- ترجیح مشتری به خرید

دسترسی ساده، آسان بودن فرایند خرید، پایین بودن قیمت‌ها و تنوع محصولات، همه از مواردی هستند که مشتریان را برای خرید اینترنی مشتاق‌تر می‌کنند. بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان در طراحی و معرفی خدماتشان، به این نکات توجه می‌کنند.

8- مقایسه قیمت

کاربران می‌توانند با گشت و گذار در اینترنت، قیمت حدودی محصول مورد نظر را پیدا کنند و از بهترین فروشنده آن را خریداری کنند. همچنین فروشندگان اینترنتی نیز با راحتی و سرعت بیشتری، می‌توانند قیمت محصولات رقبا را بررسی کنند. این در حالی است که در فروشگاه سنتی، شما امکان، انرژی و هزینه محدودی برای مقایسه قیمت‌ها دارید. ترب یکی از موتورهای جستجوگر کالا و خدمات است که در آن می‌توانید میان فروشگاه‌های مختلف، مقایسه قیمتی انجام بدهید.

9- جلوگیری از ازدحام جمعیت

حتما با صف های خرید به ویژه در زمان‌هایی مانند نزدیکی به عید نوروز در فروشگاه خود روبرو شده‌اید؛ مواردی که کلافگی برای مشتری ایجاد می‌کنند و ممکن است تجربه خوشایندی برای او ایجاد نکنند و شما هم به عنوان فروشنده دچار مشکل شوید. در حالی که در فروش اینترنتی، بسیاری از اوقات، با وجود درگاه پرداخت اینترنتی، حتی با حضور متقاضیان و مشتریان، مشکلی برای خرید به وجود نمی‌آید و زمان زیادی صرف نمی‌شود.

10- گسترش و بزرگتر کردن برند

ممکن است شما فروشگاهی فیزیکی برای ساعت‌های هوشمند در شهر شیراز دایر کرده باشید، که در بهترین حالت، تمام اهالی شیراز شما را می‌شناسند؛ اما زمانی که وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی می‌کنید، می‌توانید محصولات خود را سراسر کشور به فروش برسانید. این‌طوری، محبوبیت و مقیاس برند خود را توسعه داده‌اید. 

11- افزایش درصد فروش

فروش و سود شما با تعداد مشتریانی که از فروشگاه شما دیدن می‌کنند، رابطه‌ای مستقیم دارد. عدم محدودیت زمانی و مکانی، خرید راحت‌تر و قیمت‌های مناسب‌تر از مواردی هستند که می‌تواند درصد فروش را در کسب و کار اینترنتی بیشتر کند.

12- بازاریابی دیجیتال رایگان با گوگل و شبکه‌های اجتماعی

زمانی که فروشگاهی را به شیوه فیزیکی اداره می‌کنید، باید به شیوه‌های سنتی کار خود را تبلیغ کنید و اگر مشتری‌ها از فروشگاه و برند شما راضی باشند، با شیوه بازاریابی دهان به دهان، شما را به دیگران معرفی خواهند کرد. اما در بازاریابی اینترنتی، فقط مشتریان راضی شما را تبلیغ نخواهند کرد، بلکه دیده شدن شما در گوگل و شبکه‌های اجتماعی یک راه بدون هزینه و پربازده است. 

همچنین می توانید با روش‌های نوین و به‌صرفه بازاریابی مانند ثبت محصولات در موتورهای جستجوی خرید مانند ترب و یا ریتارگتینگ، میزان فروش خود را تا حد مناسبی افزایش دهید. 

13- راحتی استفاده از وب سایت های فروشگاهی

بر اساس تجربه کاربری (UX و UI)، وب‌سایت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که مشتری بتواند بدون سردرگمی و صرف زمان زیاد، محصول خود را پیدا کرده، به درگاه پرداخت متصل شود و خرید نهایی را انجام دهد. در این مدت و تا زمان دریافت و رضایت از محصول، پشتیبانی فروشگاه، در خدمت مشتری است.

در این روش‌ مشتری می‌تواند با مراجعه به ترب، به عنوان موتور جستجوی هوشمند محصولات و یا گوگل، فروشگاه های آنلاین متعددی را برای یافتن محصولات مختلف مقایسه کند و با اطمینان بیشتری، محصول مورد نظر را انتخاب کند. در حالی که در فروش سنتی، این امکان با محدودیت‌های بیشتری روبرو است. 

14- شخصی سازی فروش انلاین

باید درباره شخصی سازی فروش آنلاین در مقاله جداگانه‌ای به صورت مفصل صحبت کنیم، اما زمانی که فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی می‌کنید، با انجام چند روش، می‌توانید کد رهگیری و تاییدیه خرید اختصاصی برای هر سفارش ایجاد کنید، محصولات را جداگانه به مشتری ارسال کنید، با توجه به علائق و جستجوهای پیشین هر کاربری، پیشنهادات محصول را اختصاصی کنید و در نهایت بازدهی فروش را بالا ببرید. 

15- ثبت نظرات کاربران

با استفاده از روش‌های مختلف، می‌توان کاربران را پس از خرید محصول به ثبت نظر در وب سایت ترغیب کرد. این موضوع علاوه بر تاثیرات سئو، زمانی با اهمیت‌تر می‌شود که نظرات مثبت، تاثیری عالی بر خریدهای بعدی آن محصول بگذارند.

16- مورد توجه قرار دادن نسل جوان

امروزه با نسلی روبرو هستیم که همزمان با ورود اینترنت و در دنیای رو به رشد این شبکه جهانی به دنیا آمده و رشد کرده‌اند. این گروه به میزان زیادی تحت تاثیر اینترنت هستند و کارهای روزمره خود را به کمک اینترنت و از طریق گوشی های هوشمند انجام می‌دهند. به همین دلیل بازار هدف بسیار گسترده و خوبی برای تمام افرادی هستند که فروشگاه اینترنتی دارند.

17- پشتیبانی آنلاین مشتریان

در حالت فروش فیزیکی، پشتیبانی از خدمات به کمک تلفن و با حضور افراد در فروشگاه انجام می‌شود، اما در فروش اینترنتی محصول، کاربران می‌توانند در طول 24 ساعت نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را ارسال کنند و متناسب با آن پاسخ خود را دریافت کنند. این موضوع در ارزش آفرینی برای کاربر و تجربه رضایت مشتری بسیار اهمیت دارد. 

18- بررسی ایده‌های جدید در وب سایت‌های فروشگاهی بدون صرف هزینه زیاد

وقتی کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی می کنید، نیاز دارید راه‌های مختلفی را برای شناساندن فروشگاه به مخاطب، افزایش تعداد کاربر و مشتری، وفادار کردن مشتری و فروش محصولات پیدا کنید. در فضای آنلاین این کارها به واسطه سنجه‌های رایگانی که وجود دارد، بسیار کم‌هزینه‌تر، راحت‌تر و دقیق‌تر قابل انجام هستند. 

19- ارتباط دو سویه میان تبلیغ‌کننده و مخاطب

زمانی که فروشگاه اینترنتی داشته باشید، مخاطب می تواند راحت‌تر با فروشگاه و در نتیجه کسب و کار شما در ارتباط باشد و شما نیز می‌توانید از طریق آنالیزهایی که به کمک گوگل آنالیتیکس و … انجام میدهید، علاقه‌مندی و نارضایتی مخاطب را بهتر شناسایی کنید. 

20- اطلاع‌رسانی گسترده و سریع به مخاطبان

فرض کنید حراج ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اید. اگر این حراج را در فروشگاه فیزیکی خود و فقط روی ورودی مشخص کرده باشید، تنها افرادی که از محله شما عبور می کنند، قادر به دیدن آن هستند؛ اما در دنیای وب، به راحتی و با چند روش، می‌توانید این موضوع را به گوش مخاطبان بسیار بیشتری برسانید. ‌

21- اندازه‌گیری و ردیابی اثر تبلیغات

در فضای آنلاین روش‌هایی برای اندازه گیری کار شما و همین‌طور تبلیغات وجود دارد و شما می‌توانید با در نظر گرفتن معیارهای بیشتری تبلیغات راه‌اندازی شده را بررسی و اندازه‌گیری کنید. به این ترتیب با تحلیل و آنالیز، قدم بعدی را درست‌تر برخواهید داشت. 

22- هدف قراردادن مشتریان بالقوه با حداقل زمان

به احتمال زیاد، طیف مشتریان هر فروشگاهی، می‌تواند متنوع باشد و رضایت هر گروه، شرایط متفاوت خود را نیاز دارد. زمانی که به دنبال هدف قرار دادن گروه ویژه‌ای از مشتریان خود باشید، در فضای آنلاین راحت‌تر می‌توانید آنها را دسته‎بندی کنید و متناسب با آن، محتوا تولید کنید و محصولات را عرضه نمایید. 

23- راه اندازی کسب و کار اینترنتی به سرمایه کلان، مدرک و یا حتی شرایط سنی خاصی نیاز ندارد

سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چندان زیاد نیست، در حالی که خرید و یا اجاره یک فروشگاه، هزینه‌های بسیار بیشتری دارد. همچنین بسیاری از افراد از سنین پایین به دلیل آشنایی با فضای اینترنت می‌توانند به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند و شرایط سنی خاصی برای آن لازم نیست. 

24- دریافت اطلاعات مورد نیاز فروشگاه در هر لحظه

با داشتن فروشگاه اینترنتی می‌توانید اطلاعات فروشگاه خود مانند میزان فروش، موجودی انبار، مشخصات خریدار، میزان استقبال از هر کالا و سایر اطلاعات را به راحتی استخراج کنید و نیازی به حضور و بررسی‌های چند ساعته در فروش فیزیکی نیست. 

25- امکان مقایسه با رقبا وجود دارد

در حالتی که فروشگاه فیزیکی و سنتی خود را دارید، به احتمال زیاد، فقط رقبای محله و یا شهر خود را می‌شناسید و می‌توانید با سرعت کمتری، کار آن‌ها را رصد کنید. اما با فروش اینترنتی، گستره بررسی رقبای شما از محله به کشور و حتی جهان تغییر می‌کند و در لحظه می‌توانید محصولات و خدمات آن‌ها را بررسی و رصد نمایید. شما با الگو گرفتن از بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان می‌توانید خود را در بازار هدفتان به عنوان یک فروشنده مطمئن مطرح کنید.

26- جلب سریع‌تر اعتماد مشتریان و مخاطبان

این موضوع همانند شمشیری دو لبه است. مشاهده نظرات مشتریان، محتوایی که در وب‌سایت عرضه می‌کنید، نوع خدمات پشتیبانی که در فضای آنلاین ارائه می‌دهید، مقایسه قیمتی که مشتری به راحتی انجام می‌دهد و مواردی از این دست، به مخاطب در شناسایی برند و هویت کسب‌و‌کار شما کمک شایانی می‌کند و ممکن است با یک اشتباه، این اعتماد به راحتی از بین برود. 

27- مقیاس پذیری فروشگاه های اینترنتی

یک سوپرمارکت در لحظه، ظرفیت حضور تعداد محدودی مشتری را دارد. اما در حالت آنلاین آن، در هر لحظه، تعداد بسیار زیادی می‌توانند همزمان از فروشگاه خرید کنند. یک فایل پی دی اف که در وب سایت شما قرار می‌گیرد، به میزان نامحدودی امکان دانلود شدن دارد، اما نسخه‌های محدودی از کتاب در یک فروشگاه فیزیکی کتاب وجود دارند. 

28- تغییر تصمیم خریداران

مشتریان در دنیای امروز، قبل از خرید هر محصولی از جستجوی اینترنتی استفاده می‌کنند. سپس تحقیقات لازم را انجام می‌دهند و با آگاهی بیشتری به سراغ خرید سنتی و یا آنلاین می‌روند. بنابراین هرچه شما در فضای آنلاین بیشتر فعال باشید، احتمال دیده‌شدن و مورد توجه قرارگرفتن توسط مشتری هم بالا می‌رود و شما چاره‌ای جز هم‌سو شدن با نظر و نگاه مشتری را ندارید.

معایب خرید اینترنتی برای کاربران دنیای اینترنت

عدم مشاهده محصول به صورت فیزیکی

بسیاری از افراد عادت دارند در خرید محصولاتی مانند پوشاک، به صورت حضوری اقدام کنند. اما شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی، تا حد زیادی این موضوع را حل کنید.

قرار دادن محتوایی که به مشتری در انتخاب صحیح‌تر محصول کمک کند، پشتیبانی صحیح و خدمات پس از فروش، از مواردی هستند که می‌توانند تصمیم‌گیری خرید آنلاین را برای مشتری آسان‌تر کنند و در نتیجه اعتماد به این نوع خرید را بیشتر کنند. برای مثال می‌توانید معیاری برای اندازه کفش و یا سایز لباس تهیه کنید و آن را درفروشگاه و در کنار هر محصول قرار دهید تا افراد با آسودگی بیشتری، خرید خود را انجام دهند.

عدم اعتماد به فروشگاه اینترنتی

یک مشتری ممکن است از طریق فروشگاه اینترنتی، نصمیم به خرید محصولی، بسیار دورتر از محل سکونت خود را داشته باشد، اما نتواند به دلیل این فاصله زیاد، به فروشگاه اعتماد کند. اقدام به تهیه نماد اعتماد الکترونیکی از مراجع مورد تایید می‌تواند تا حدی این اطمینان را بیشتر کند. اما از طرفی تولید محتوای ارزشمند و دقیق و برندسازی یکی دیگر از مواردی است که این نگرانی را در مشتری برطرف خواهد کرد. 

علاقه بیشتر به خرید فیزیکی نسبت به خرید آنلاین

معمولا بسیاری از افراد مایلند، خریدهای خود را به صورت سنتی انجام دهند، چرا که این کار، راهی برای گذراندن وقت، آشنایی بیشتر با محیط شهر و افراد و تغییر روحیه است. البته در یک مطالعه در آمریکا مشخص شده، بیش از 50% افراد با وجود مزایای خرید فیزیکی، خرید اینترنتی را ترجیح می دهند.

درواقع شناسایی آن دسته از مخاطبینی که علاقمندی به خرید فیزیکی دارند، می تواند خود نوعی چالش و در عین حال فرصت محسوب شود تا شما روش های جدیدی برای ارائه محصول خود پیدا کنید.

مشاوره، راهنمایی و اقدام برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اگر با وجود همه این آمارها و مزایا، تصمیم به ایجاد یک فروشگاه اینترنتی گرفته‌اید، باید به سراغ یادگیری‌های اولیه و راهنمایی‌های لازم بروید تا از همان ابتدا، فروشگاه اینترنتی مناسب خود را راه‌اندازی کنید. در این مرحله می‌توانید علاوه بر آموزش‌هایی که دریافت می‌کنید، با عضویت در ترب، موتور جستجوی هوشمند محصولات، با سرعت بیشتری توسط مخاطبان دیده شوید و فروش خود را با قدرت بیشتری انجام دهید. 

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *