آموزش

مزایا و معایب فروش در دیوار فروشگاه‌ها؛ مارکت پلیس دیوار چیست؟

از زمان تاسیس دیوار در سال 1392، این پلتفرم آنلاین خرید و فروش محصولات نو و دست‌دوم توانسته که جای ثابتی برای خود در عرصه تجارت الکترونیکی ایران باز کند. دیوار، فروشندگان و خریداران را گرد هم آورده است تا با سادگی هر چه تمام‌تر، محصولات مورد نظر خود را بخرند یا بفروشند. اما فروش در دیوار برای کسب و کارها چگونه است؟ نحوه عضویت در دیوار فروشندگان چگونه است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بگیرید.

دیوار فروشگاه ها چیست؟

دیوار فروشگاه ها نام بخشی از دیوار است که فروشندگان فروشگاه‌های آفلاین یا آنلاین می‌توانند محصولات خود را در این پلتفرم ثبت کنند و از طریق دیوار آن‌ها به فروش برسانند. استفاده از دیوار فروشگاه‌ها مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نحوه ثبت نام در دیوار فروشگاه ها

با ورود به بخش فروشگاه‌های دیوار می‌توانید فروشگاه خود را با استفاده از یک شماره تلفن ثبت نمایید. سپس با ثبت اطلاعات تکمیلی و احراز هویت به وسیله کارت ملی، فروشگاه شما فعال شده و قابلیت درج آگهی را به دست خواهید آورد.

مزیت فروش در بخش دیوار فروشگاه ها چیست؟

باید توجه داشته باشید که دیوار یکی از بزرگترین پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین است و سهم بزرگی از بازار تبادل محصولات نو و دست‌دوم، در این پلتفرم اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، کاربران زیادی به صورت روزانه از دیوار بازدید می‌کنند و به دنبال خرید محصولات و کالاهایی با بهترین کیفیت و به‌صرفه‌ترین قیمت هستند. همین امر، سبب افزایش رقابت سالم میان فروشگاه‌ها می‌شود و خلاقیت را در بخش فروش بالا می‌برد. در نتیجه، شما می‌توانید مشتریان بسیار زیادی را در دیوار به فروشگاه خود جذب کنید.

در دیوار فروشگاه‌ها، برخلاف مارکت‌پلیس‌هایی مثل دیجیکالا، امکان بازاریابی و تبلیغ فروشگاه خودتان نیز وجود دارد. شما می‌توانید با قراردادن آدرس و اطلاعات تماس فروشگاه خودتان، مشتریان خود را خارج از دیوار نیز به کسب و کارتان جذب کنید.

همچنین امکان استفاده از چت و تماس صوتی پلتفرم دیوار برای پاسخ‌دهی به سوالات مشتریان و ایجاد ارتباط با آن‌ها وجود دارد که می‌تواند برای امنیت فروشندگان و کاربران بسیار مناسب باشد.

امکان بازدید آمار هفتگی آگهی‌ها نیز برای فروشگاه‌ها وجود دارد و مدیران می‌توانند تعداد بازدیدها در مقایسه با بازه هفت روزه پیشین را مقایسه کنند تا از افزایش یا کاهش بازدیدهای خود آگاه شوند.

همچنین بعد از جستجوی خریداران از میان آگهی‌های فروشگاه‌های مختلف و دیگر دسته‌بندی‌ها، آن‌ها می‌توانند فعال‌ترین فروشگاه‌ها را ببینند. فروشگاه‌های فعال، آن‌هایی هستند که بیشترین آگهی محبوب و نردبانی را در هفته گذشته داشته‌اند.

در صفحات هر فروشگاه، مدیران می‌توانند عکس‌های فروشگاه یا کارگاه و کارخانه خود را منتشر کنند تا مشتریان با اطمینان حاصل کردن از صحت اطلاعات و ادعاهای کسب و کار، نسبت به خرید خود مصمم‌تر شوند.

به صورت کلی 35 میلیون خریدار در دیوار وجود دارند، 25 هزار فروشگاه توسط این پلتفرم احراز صلاحیت شده‌اند و هر کالا به طور میانگین، 15 بازدیدکننده دارد. این نشان از موفقیت دیوار در عرصه تجارت الکترونیکی ایران دارد.

هزینه فروش در دیوار چقدر است؟

دیوار به جای دریافت کارمزد برای هر خرید و فروش آنلاین، به کسب و کارها اجازه می‌دهد که در آغاز فعالیت فروشگاه در دیوار، 20 آگهی رایگان داشته باشند. پس از به اتمام رسیدن این تعداد آگهی رایگان، برای قراردادن آگهی‌های بعدی باید بسته‌های آگهی را دریافت کنید. تعرفه فروشگاه دیوار را می‌توانید از جدول زیر مشاهده بفرمایید. 

شهر تهران کرج، شیراز، مشهد، اهواز تبریز، اصفهان، قم سایر شهرها
هزینه ثبت آگهی سی هزار تومان بیست‌وپنج هزار تومان بیست هزار تومان
نردبان سی هزار تومان بیست‌وپنج هزار تومان بیست هزار تومان پانزده هزار تومان
فوری هجده هزار تومان پانزده هزار تومان پانزده هزار تومان نه هزار تومان
فوری و نردبان چهل هزار تومان سی‌وپنج هزار تومان بیست‌وپنج هزار تومان بیست هزار تومان
تمدید سه هزار تومان دو هزار تومان دو هزار تومان دو هزار تومان
تمدید و نردبان سی هزار تومان بیست‌وپنج هزار تومان بیست هزار تومان

پانزده هزار تومان
لینک وبسایت

امکان پذیر نیست

(فقط خدمات)

امکان پذیر نیست

(فقط خدمات)

امکان پذیر نیست

(فقط خدمات)

امکان پذیر نیست

(فقط خدمات)

ارسال بیش از حد مجاز پانزده هزار تومان

چه محصولاتی را می‌توان در دیوار فروشگاه‌ها به فروش رساند؟

در حال حاضر، فروشگاه‌ها تنها می‌توانند محصولات و کالاهای نو را در فروشگاه خود در دیوار به فروش برسانند. یعنی فروش کالاهای در حد نو، کارکرده، استوک یا آگهی شرکت‌های خدماتی، در دیوار فروشگاه‌ها ممکن نیست.

سرویس نردبان دیوار چیست؟

دیوار قابلیتی به نام نردبان دارد که می‌توانید آگهی‌هایتان را با کمک آن پروموت و تبلیغ کنید. نحوه کار سرویس نردبان، این‌گونه است که آگهی موردنظر شما را جزو جدیدترین آگهی‌ها دسته‌بندی می‌کند تا مشتریان و خریداران بیشتری آن را ببینند.

این سرویس با عضویت در بخش دیوار فروشگاه‌ها با تخفیفی ویژه عرضه می‌شود و مدیران کسب و کارها می‌توانند کالاهای خود را به سادگی پروموت کنند. همچنین فروشگاه‌های تازه وارد به دیوار، با ثبت 15 آگهی اول خود، ده نردبان به ارزش 100 هزار تومان هدیه می‌گیرند. نردبان هدیه دیوار می‌تواند شروع خوبی برای کسب و کارها باشد تا محصولات و کالاهای خود را به مشتریان عرضه کنند.

دیوار این هدایای ویژه را محدود نکرده است و هر فروشگاه پس از ثبت 35 آگهی، 15 نردبان دیگر نیز برای تبلیغ و قراردادن محصولات خود در بالای لیست کالاها استفاده کنند. پس از رسیدن به 75 آگهی فعال، 35 نردبان دیگر نیز به فروشگاه‌ها تعلق می‌گیرد. پس شما می‌توانید با رسیدن به 75 آگهی فعال، 60 نردبان را به صورت رایگان دریافت کنید.

دریافت آگهی رایگان دیوار چگونه است؟

همه کسب و کارهایی که در دیوار ثبت می‌شوند و در بخش دیوار فروشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند، 20 آگهی رایگان هدیه می‌گیرند. این بیست آگهی می‌تواند شروع بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای تجارت الکترونیکی شما باشد. در صورتی که سایت فروشگاه اینترنتی شما نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد داشته باشد، می‌توانید 20 آگهی رایگان دیگر نیز هدیه بگیرید.

با این بیست آگهی رایگان اولیه و ده نردبانی که بالاتر اشاره شد، می‌توانید عملکرد دیوار را در افزایش یا کاهش فروش محصولات خود، ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا این پلتفرم برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر.

معایب فروش در دیوار چیست؟

مهم‌ترین مشکلی که مارکت‌پلیس‌های معروف و سایت‌های فروش کالای نو یا دست‌دوم مثل دیوار دارند، موضوع اطمینان از خرید و مسائل امنیتی است. گزارشات بسیار زیادی از کلاهبرداری توسط فروشندگان یا خریداران در دیوار وجود دارد و همین موضوع، هوشیاری مدیران کسب و کارها را می‌طلبد. مشتریان یا فروشندگانی که از این طریق مورد سواستفاده قرار گرفته‌اند می‌توانند با شکایت به پلیس فتا، مشکل خود را پیگیری کنند.

یکی دیگر از مشکلاتی که فروشندگان دیوار با آن سروکار دارند، حضور قشر واسطه‌ها در این پلتفرم است. این واسطه‌ها یا به اصطلاح «دلال‌ها» ترفندهای خاصی برای بالا یا پایین آوردن قیمت دارند و بسیاری از فروشندگان خرد نیز از ساز و کارشان گله می‌کنند. حتما از روند افزایش یا کاهش قیمت بی‌سابقه خودرو و ملک آگاهی دارید؛ باید بدانید که حضور دلال‌ها در پلتفرم‌های خرید و فروش، یکی از اصلی‌ترین دلایل این روند سینوسی هستند.

باید به هزینه بسیار زیاد ثبت آگهی در دیوار هم اشاره کرد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، قراردادن هر آگهی در دیوار نیازمند صرف هزینه‌ای چند هزار تومانی است. در این صورت، برای فروش محصولات ارزان قیمت، شاید مجبور باشید هزینه‌ای بیشتر از سودتان را برای ثبت آگهی به دیوار بپردازید. این موضوع حاشیه سود را پایین می‌آورد و پلتفرم دیوار فروشندگان را به گزینه‌ای نامناسب تبدیل می‌کند. پس در نظر گرفتن این نکته که چه نوع محصولاتی را در چه بازه قیمتی به فروش می‌رسانید، برای تصمیم‌گیری در مورد حضورتان در دیوار فروشندگان، اهمیت دارد.

نتیجه‌گیری

با تمام آن‌چه که گفته شد، نتیجه می‌گیریم که برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی فروش در مارکت پلیس مورد نظر بسیار اهمیت دارد. شاید دیجیکالا یا باسلام گزینه‌های بهتری برای فروش شما در بستر اینترنت باشند. اما توجه داشته باشید که دیوار فروشندگان امکان نسبتا جدیدی است که می‌تواند به شما در بهتر دیده‌شدن کسب و کارتان کمک شایانی کند و سبب افزایش فروش فروشگاه آفلاین یا آنلاینتان باشد.

مزایا

  • تعداد زیاد کاربران دیوار
  • تخفیفات ویژه بسته‌های آگهی و نردبان
  • عدم دریافت کارمزد توسط دیوار
  • اعطای بسته‌های آگهی و نردبان رایگان به کسب و کارها
  • امکان تماس صوتی و چت در پلتفرم دیوار

معایب

  • عدم امکان فروش کالاهای دست‌دوم
  • هزینه نسبتا زیاد خرید آگهی و نردبان برای کسب و کارهای خرد
  • امنیت کم خرید و فروش
  • حضور دلالان در دیوار

ما پیشنهاد می‌کنیم که فروش در دیوار را نیز به عنوان یک گزینه جانبی برای فروشگاه اینترنتی خود در نظر داشته باشید و حداقل برای مدتی حضور در آن را امتحان کنید. با این کار، می‌توانید از تمام فرصت‌های موجود، نهایت استفاده را ببرید.


Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

1 دیدگاه

  1. حقیقتا سایت دیوار سایت پربازدیدی هستش و ما از این سایت راضی هستیم هرچند که قوانین سختی هم دارند به طور مثال شما یک آگهی را توی دسته شامل هزینه ثبت کنی دیگه اون تبلیغ را برای ماه های بعد نمیتونی حتی در دسته های رایگان منتشر کنی یا بدون عکس منتشر میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *