آموزشارسال کالا

معرفی بهترین روش های ارسال کالا با پیک های درون شهری

بسیاری از فروشگاه های آنلاین از طریق ارسال کالا با پیک های موتوری یا سواری به دست مشتریان خود می‌رسانند. از آنجایی که پیک‌ها، تنها خدمات درون‌شهری ارائه می‌دهند، این فروشگاه‌ها غالبا مشتریانی در درون شهر محل تجارت خود دارند؛ در نتیجه، برای ارسال مرسوله‌ها به شهرهای دیگر، همچنان باید از روش ارسال کالا با شرکت‌های پستی استفاده کرد. 

اگر فروشگاه آنلاین شما، تنها به مشتریانی در شهر محل کسب‌و‌کارتان خدمت‌رسانی می‌کند، پس از تعیین راهبرد مناسب برای بسته‌بندی و ارسال کالا فروشگاه اینترنتی خود، مهم است که تصمیم بگیرید از کدام سرویس پیک استفاده خواهید کرد. در ادامه مقالات مربوط به ارسال کالا و حمل و نقل فروشگاه اینترنتی، چند تا از محبوب‌ترین سرویس‌های حمل و نقل پیکی را معرفی خواهیم کرد.

ارسال کالا با الوپیک

الوپیک سرویس حمل و نقل درون شهری است که با کمک آن می‌توانید کالاهای فروشگاه آنلاین خود را به دست مشتریانتان برسانید. الوپیک خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد که سرویس پیک موتوری آن، از محبوب‌ترین سرویس‌های ارسال کالا در کلان‌شهر تهران به شمار می‌رود. کسب و کارهای کوچک می‌توانند با سرویس پیک موتوری این شرکت، محصولات خود را به دست مشتریان خود برسانند. مزیت این سرویس، سرعت بسیار بالای آن به خاطر محدودیت‌های کمتر موتورسواران در ترافیک است. البته نگران نباشید. در صورتی که وزن و اندازه محموله قابل جابجایی با موتورسیکلت نباشد، الوپیک خودروهای سواری پیک خود را به کار می‌گیرد.

اما برای بسته‌ها و کالاهای بزرگتر چه باید کرد؟ «الو وانت» نام خدمتی است که الوپیک ارائه می‌دهد و به کمک آن می‌توانید بسته‌های بزرگ خود را که توسط موتورسیکلت یا خودروی سواری قابل حمل نیستند، به مقصدشان ارسال کنید. این سرویس، دو نوع وانت سبک و سنگین دارد و بارهایی تا سقف 2 تن را می‌توانید با آن به مقصد برسانید.

ارسال کالا با پیک

الوپیک سرویسی تحت نام «الو پست» دارد که فرایند ارسال بسته‌های پستی توسط شرکت ملی پست ایران را تسریع می‌بخشد. ماموران الوپیک با حضور در مبدا نسبت به جمع‌آوری مرسوله اقدام می‌کنند و فرایند ثبت و ارسالش توسط شرکت پست را انجام می‌دهند. این یعنی دیگر نیاز نیست که مشتری خود به شرکت پست مراجعه کند.

اما شاید یکی از مهم‌ترین خدماتی که الوپیک را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ارسال محصول فروشگاه های اینترنتی تبدیل می‌کند، سرویس «الو فروش» باشد. با الوفروش فروشندگان می‌توانند محصولات خود را برای خریداران ارسال کنند و خریداران نیز وجه را در محل پرداخت کنند. از مزیت‌های این سرویس می‌توان به عدم نیاز برای بازگشت پیک جهت تحویل پول، امکان ارسال چند سفارش، پیگیری سفارش به صورت آنلاین در هر مرحله‌ای از مسیر و مدیریت درخواست‌ها، اشاره کرد. در نهایت الوپیک مبلغ دریافتی را به حساب کاربری فروشنده واریز خواهد کرد. البته زمان واریز مبلغ کالا، برای حساب‌های کاربری متفاوت، فرق خواهد داشت.

الوفروش سرویس خوبی به نظر می‌رسد اما مشکلات خودش را هم دارد. مثلا باید بدانید که الوپیک کاربران این سرویس را به چند دسته تقسیم می‌کند. دسته اول کاربران آبی یا کاربران معمولی هستند که مبلغ کالای فروشی خود را هفت روز پس از دریافت مبلغ از خریدار، دریافت می‌کنند. این مدت‌زمان برای کسب‌و‌کارهای کوچک زمان بسیار زیادی است. دسته دیگر، کاربران طلایی، نقره‌ای، برنزی و مشتریان سرویس وب الوپیک و کسب‌و‌کارهای طرف قرارداد با این شرکت هستند. برای این کاربران، الوپیک بلافاصله پس از اخذ مبلغ مورد نظر از خریدار، آن را به حساب فروشنده واریز می‌کند.

مشکل دیگر الوفروش، لزوم پرداخت اینترنتی است. ماموران الوپیک به دستگاه پوز مجهز نیستند؛ همچنین امکان پرداخت با اسکناس نیز وجود ندارد. در نتیجه، شما به‌عنوان خریدار، حتما باید به صورت اینترنتی ارزش کالای ارسالی را پرداخت کنید. در این صورت دیگر پرداخت در محل لزومی ندارد و الوفروش نسبت به سرویس الوپیک معمولی، مزیت خاصی نخواهد داشت.

همچنین الوپیک برخلاف شرکت‌هایی که بالاتر معرفی شدند، در سراسر ایران نمایندگی فعال ندارد. این شرکت در حال حاضر در شهرهای بزرگ تهران، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد فعالیت دارد و تمامی مناطق این شهرها را پشتیبانی می کند؛ اما هنوز هم شهرهای زیادی وجود دارند که الوپیک در آن‌ها نمایندگی ندارد. در نتیجه، استفاده از الوپیک برای ارسال بسته به شهرهای مختلف، ممکن نیست.

ارسال کالا با اسنپ باکس

اسنپ باکس سرویس پیک موتوری اسنپ است که با کمک آن می‌توانید کالاهای خود را به دست مشتریان خود برسانید. اسنپ نیز مانند سرویس الوپیک، در شهرهای محدودی فعال است. تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، اهواز، یزد، قم، کرمان و کرج، تنها مناطقی هستند که موتورسواران اسنپ، در آن به حمل‌و‌نقل کالا می‌پردازند.

استفاده از سرویس‌های چند مقصده، سبب شده است که اسنپ باکس گزینه‌ای مناسب برای فروشگاه‌های آنلاین باشد. تامین سریع تقاضاها در شهرهای بزرگ، از مزیت‌های اسنپ‌باکس است. این مهم، با کمک پیک‌های آموزش‌دیده و مجرب ممکن شده است. از دیگر کسب‌و‌کارهایی که با اسنپ‌باکس محصولات خود را به مشتریان می‌رسانند، می‌توان به رستوران‌ها و کسب‌و‌کارهای خانگی اشاره کرد. شما می‌توانید حساب سازمانی داشته باشید و از اسنپ‌باکس برای ارسال تمام کالاهای تجارت اینترنتی خود استفاده کنید.

اسنپ، درست همانند الوپیک، سرویس وانت نیز دارد. این خدمت، دو نوع دارد. وانت‌های سبک برای بارهای زیر 500 کیلوگرم و وانت‌های سنگین برای بارهایی تا 3800 کیلوگرم. یکی دیگر از مزیت‌های اسنپ وانت این است که شما می‌توانید چند درخواست وانت را به‌صورت همزمان ثبت کنید.

ارسال کالا با پیک

از مزیت‌های سرویس اسنپ باکس و اسنپ وانت نسبت به خدمات مشابه الوپیک، می‌توان به قابلیت انتخاب چند مسیر اشاره کرد. همچنین امکان دیگری که حائز اهمیت است و اسنپ‌باکس را به گزینه‌ای ایده‌آل‌تر نسبت به الوپیک، تبدیل می‌کند، قابلیت پرداخت نقدی هزینه پیک، در محل است. به همین دلیل، شما می‌توانید سرویس پرداخت هزینه پیک در محل را استفاده کنید. این برای فروشگاه‌های آنلاینی که هزینه محصول خود را به صورت آنلاین دریافت کرده‌اند و تنها ارسال سفارش و هزینه ارسال آن باقی مانده است، خوب است. متاسفانه اسنپ، قابلیت خرید و فروش را از طریق خدماتش فراهم نکرده است و سرویس الوفروش، با تمام اشکالاتش، نسبت به آن برتری دارد.

این شرکت قول داده که به زودی، قابلیت ارسال بسته‌ها با اتومبیل را تحت نام «کارباکس» به خدماتش اضافه کند.

در جدول زیر، سعی می‌کنیم که نمونه قیمتی از خدمات اسنپ‌باکس و الوپیک را با یک‌دیگر مقایسه کنیم؛ اما باید چند مورد را مدنظر قرار دهید. قیمت‌های الوپیک برای بسته‌ای به ارزش یک میلیون تومان است. مبلغ ذکر شده برای حمل بسته‌ای از میدان تجریش تهران، تا میدان راه‌آهن در یک زمان یکسان از روز است. توجه داشته باشید که هزینه حمل و نقل، با توجه به ساعات شلوغی تغییر می‌کند. این جدول تنها می‌تواند دیدی کلی به شما بدهد.

شرکت 


نوع خدمات
الوپیک


اسنپ


پیک موتوری37.000 تومان46.000 تومان (ارسال سریع)
38.500 تومان (باکس پلاس)
سواری بار41.500 تومان
وانت سبک77.000 تومان75.000 تومان
وانت سنگین107.000 تومان99.000 تومان

ارسال کالا با پیک لینک اکسپرس

لینک، یک استارتاپ هوشمند در زمینه حمل و نقل کالا و خدمات مشابه است. مشتریان لینک، کسب‌و‌کارهایی هستند که می‌خواهند به‌صورت عمده، محصولات خود را در سراسر شهر تهران توزیع کنند.

شما برای ارسال کالا فروشگاه اینترنتی خود از طریق لینک اکسپرس، سه گزینه زمانی در دسترس دارید. عکس زیر، از وب‌سایت لینک اکسپرس، این سه گزینه را به خوبی توضیح می‌دهد.

ارسال کالا با پیک

همچنین لینک اکسپرس خدمات دیگری را ارائه می‌دهد. از این خدمات می‌توان به سرویس Return یا بازگشت اشاره کرد که مامور حمل‌و‌نقل، پس از تحویل بسته به مقصد، مرسوله‌ای را از او می‌گیرد و به مبدا باز می‌گرداند. این برای کسب‌و‌کارهای خدماتی می‌تواند خوب باشد. مثلا فرض کنید که شما یک فروشگاه و مرکز تعمیرات لوازم کامپیوتری هستید. حال یک کاربر از شما هارد درایو جدیدی خریداری می‌کند. همچنین او در نظر دارد که هارد درایو قدیمی خراب خود را تعمیر کند. سرویس Return به شما اجازه می‌دهد که این فرایند را تسریع ببخشید و رضایت مشتری خود را جلب نمایید.

خدمت دیگر لینک اکسپرس، نحوه پرداخت در محل است. مامور حمل‌و‌نقل، هزینه محصول فروشگاه اینترنتی شما را به‌وسیله دستگاه Pos یا به‌صورت وجه نقد دریافت می‌کند. لینک اکسپرس بدون فوت وقت، این مبلغ را برای شما ارسال خواهد کرد. از این جهت می‌توان به لینک اکسپرس نسبت به الوپیک و اسنپ باکس برتری داد.

ارسال با راش پیک

راش پیک سرویس حمل و نقل کالای فروشگاه‌های اینترنتی در سراسر تهران است. برای استفاده از خدمات این شرکت تنها کافی‌ست که در وب‌سایت راش پیک حساب کاربری بسازید و منتظر تماس کارشناسان این وب‌سایت بمانید.ثبت‌نام در راش‌پیک رایگان است و نیاز به صرف هیچ هزینه‌ای نیست اما باید برای ارسال هر بسته، حداقل مبلغ 13 هزار تومان را پرداخت کنید. هزینه‌های اضافی، با توجه به ارزش بسته، اندازه آن و وزنش به این مبلغ اضافه خواهند شد. در صورت برگشت‌خوردن بسته، هیچ مبلغی از شما دریافت نخواهد شد. این می‌تواند یک مزیت باشد.

راش پیک خدمات پرداخت در محل نیز دارد. خریداران محصولات فروشگاه اینترنتی شما می‌توانند به صورت نقدی یا با استفاده از دستگاه کارت‌خوان، هزینه کالای خریداری‌شده خود را پرداخت کنند.

سخن نهایی ارسال کالا با پیک

در گذر زمان، ماهیت پیک‌ها تغییر کرد. با ورود تکنولوژی به عرصه تجارت، نیاز به سرویس‌های ارسال مرسوله آنلاین حس می‌شد. این‌گونه بود که پیک‌های آنلاین به وجود آمدند. در این مقاله تلاش کردیم که بهترین سرویس‌های خدمات‌دهنده ارسال کالا با پیک در ایران را به شما معرفی کنیم.

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *