آموزش

یادداشت: گوگل آلرتس چیست؟ معرفی سرویس اطلاع‌رسانی گوگل

گوگل آلرتس ابزاری رایگان برای اطلاع از محتوای موجود در سطح وب است که توسط گوگل توسعه داده شده و عرضه شده است. این سرویس به مشترکانش در مورد نتایج جدید جستجوی عبارت‌های بخصوص در تمام سطح اینترنت از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی می‌کند.

نحوه کار گوگل آلرتس چیست؟

اگر شما عبارت خاصی را برای گوگل آلرتس مشخص کنید، هرگاه که اخبار یا مقالات جدیدی با آن عبارت خاص منتشر شوند، شما نوتیفیکیشن آن را در ایمیل خود دریافت می‌کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که گوگل آلرتس به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برایتان ایمیل بفرستد.

گوگل آلرتس چطور به فروشندگان اینترنتی کمک می‌کند؟

سرویس گوگل آلرتس از راه‌های زیر می‌تواند به فروشندگان آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی در بهبود کسب‌و‌کارشان کمک کند:

1- کسب اطلاعات در مورد کسب‌و‌کار: این که هرگاه نام شرکتتان در اینترنت ذکر شود، از آن مطلع شوید، می‌تواند به شما اطلاعات سودمندی را بدهد. مثلا چه موضوعاتی نظر باقی سایت‌ها یا افراد در شبکه‌های اجتماعی را در مورد شرکت شما جلب می‌کند؟ شهرت شما به چه چیزی است؟ با دانستن این جزئیات می‌توانید بازاریابی محتوایی خود را بهبود ببخشید.

2- کسب اطلاعات در مورد محصولات: می‌توانید نسبت به خدمات و محصولات فروشگاهتان اطلاعات سودمندی کسب کنید و در صدد بهبود محتوای محصولات خود برآیید.

3- ذکر نام مدیران اجرایی شرکت: شهرت مدیران و عوامل اجرایی در یک سازمان می‌تواند به شهرت آن سازمان کمک کند. پس خوب است که بدانید چه زمانی نام مدیران شما در محتواهای جدید ذکر شده است.

4- آگاهی از فعالیت‌های مشتریان: استفاده از هشدارها برای باقی ماندن در بالای زنجیره توسعه و پیشرفت می‌تواند کمک کند که کسب‌وکارتان در پشتیبانی از مشتریان فعال باقی بماند و از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده جلوگیری کند.

5- زیر نظر گرفتن رقبا: در مورد رقبای خود می‌توانید اطلاعات جدید را کسب کنید و از پیشرفت‌ها و روند توسعه‌شان مطلع شوید.

6- دنبال کردن اینفلوئنسرها: دنبال کردن دیدگاه‌ها و محتواهای اشخاص کلیدی در حوزه کسب و کار دیجیتال می‌تواند به شما دید بسیار مناسبی از تجارت الکترونیک بدهد. همانطور که پیش‌تر در مقاله آموزش تبلیغات در فروشگاه اینترنتی گفته بودیم، می‌توانید از اینفلونسرهای محبوب در حوزه خود جهت اهداف تبلیغاتی نیز کمک بگیرید.

7- در صنعت خود به‌روز باقی بمانید: حواستان به بازار خود باشد. ببینید که چه محصولات جدیدی عرضه شده است و چه تکنولوژی‌هایی در حال تکامل هستند. مشتریان از فروشنده‌ای که تخصص خود را در حوزه کاری‌اش حفظ می‌کند و محصولاتش را با توجه به نیاز بازار به‌روزرسانی می‌کند، خوششان می‌آید.

استراتژی بهینه‌سازی گوگل آلرتس

اگر معیارهای جستجوی شما در گوگل آلرتس خیلی گسترده و وسیع باشد، نتایج خوبی را دریافت نخواهید کرد. به همین دلیل استفاده بهینه از این سرویس گوگل، اهمیت بسیار زیادی در رضایت شما از خدماتش خواهد داشت.

در این بخش، چند روش را به شما معرفی می‌کنیم که نتایج دلخواهتان را از گوگل آلرتس دریافت کنید.

کلمات و عبارت‌های بخصوص

علامت‌های نقل‌و‌قول انگلیسی (یعنی “”) اولین ایستگاه برای بهبود نتایج جستجو است. قرار دادن علامت نقل‌و‌قول دور یک عبارت به گوگل می‌فهماند که به دنبال عبارت‌های مشابه نگردد و تنها اگر آن عبارت بخصوص استفاده شد، به شما اطلاع بدهد. برای مثال وقتی می‌خواهید در مورد «گوشی جدید شیائومی» گوگل را رصد کنید، گوگل گزینه‌های دیگری را هم در نتایج جستجو لحاظ خواهد کرد. اما اگر شما عبارت جستجو را به صورت “گوشی جدید شیائومی” وارد کنید، تکرار این عبارت بخصوص به شما اطلاع داده خواهد شد.

جستجوی یک سایت بخصوص

این عبارت کلیدی زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید از محتواهای جدید فقط یک سایت مهم و ارزشمند، مثل یک خبرگزاری محلی، یک مجله یا یک خبرگزاری محبوب و تاثیرگذار باخبر شوید. برای این کار کافی است که عبارت «site:» را بنویسید و آدرس سایت مورد نظر را پس از : وارد کنید. مثلا: «site:sellers.torob.com».

کلمات کلیدی منفی

قرار دادن یک خط تیره یا علامت منفی پیش از یک عبارت، آن عبارت را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد. اگر جستجو برای عبارت «تولید محتوا»، محتواهای سایت‌های شغل‌یابی را برایتان ارسال می‌کند، می‌توانید با اضافه کردن «- شغل» نتایج خود را بهینه‌سازی کنید.

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *