آموزش

معرفی اپلیکیشن تضمین چی؛ مزایا و معایب فروش در تضمین چی

با افزایش اقبال عمومی نسبت به پدیده تجارت الکترونیک و گسترش کسب و کارهای آنلاین، از شرکت‌های خدماتی گرفته تا فروشگاه های آنلاین، پلتفرم‌های زیادی راه‌اندازی شده‌اند تا از امنیت خریدار و فروشنده در فرایند پرداخت اطمینان کنند و سعی کنند تجربه خرید و فروش آنلاین را برای هر دو طرف معاملات، بهبود ببخشند. سایت و اپلیکیشن تضمین چی یکی از این پلتفرم‌ها است. در این مطلب به اپلیکیشن تضمین چی، ساخت ویترین مجازی در تضمین چی، امکانات تضمین چی و مزایا و معایب فروش از طریق آن می‌پردازیم.

تضمینچی چیست؟

فروشگاه تضمین چی یک پلتفرم واسطه‌ای خرید و فروش است که در زمینه مدیریت داد و ستد و استراتژی‌های راهبردی تجارت الکترونیک، فعالیت دارد. یکی از وظایف این شرکت، ایجاد امنیت و اطمینان در فرایند پرداخت است؛ دیگر وظیفه این شرکت، پیگیری ارسال کالا و رضایت مشتری است. فروشندگان با ثبت ویترین فروشگاهشان در تضمین چی، می‌توانند فروش خود را افزایش دهند.

چگونه در اپلیکیشن تضمین چی ثبت نام کنیم؟

با دانلود اپلیکیشن تضمین چی برای اندروید و نصب آن از طریق کافه بازار، می‌توانید فرایند ثبت نام را تنها با وارد کردن شماره تلفن همراهتان، انجام دهید. پس از ورود به حساب کاربری، می‌توانید وارد بخش فروش شوید و از طریق آیکون «فروشگاهت رو بساز» مراحل راه‌اندازی فروشگاه و ویترین تضمین‌چی را آغاز کنید.

با وارد کردن نام فروشگاه و ویترین تضمینچی، توضیحات و معرفی آن، نوع دسته‌بندی محصولات، نوع فروشگاه و ثبت آدرس پستی فروشگاه شما ایجاد می‌شود.

نحوه تسویه حساب تضمین چی با فروشندگان چگونه است؟

پس از دریافت کالا توسط خریدار، پول در بخش کیف پول فروشنده که اعتبارات او در آن نگه‌داری می‌شوند، آزاد خواهد شد. پس از آزاد شدن مبلغ، قابلیت ثبت درخواست تسویه حساب توسط فروشنده وجود دارد. درخواست‌های تسویه حساب در اولین زمان و از طریق فرایند پاید به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

تضمینچی چطور کار می‌کند؟

خدمات لجستیکی مثل بسته‌بندی و ارسال کالا یکی از مهم‌ترین ارکان خرید و فروش آنلاین هستند. بسیاری از فروشندگان با معضل ارسال کالا دست و پنجه نرم می‌کنند. این مشکل حتی شامل حال فروشندگان مارکت‌پلیس‌های محبوب و معروف هم می‌شود و بسیاری از اوقات، هزینه‌های حمل و نقل و ارسال، کسب و کار فروشنده را چنان تحت تاثیر قرار می‌دهد که به کلی از تجارت الکترونیک صرف‌نظر می‌کند.

خریداران نیز تمایل دارند که پس از انجام خرید آنلاین، در کمترین زمان ممکن، محصول خود را دریافت کنند و از طرفی از جانب امنیت فرایند پرداخت و ضمانت کالا، اطمینان حاصل کنند.

اینجاست که شرکت تضمین چی وارد عمل می‌شود و فرایند خرید و فروش امن را چه در بحث مالی و چه ارسال کالا، بر عهده می‌گیرد. ارائه خدمات پرداخت امن، پوشش لجستیکی و بیمه‌ی مرسوله‌های کالایی، از وظایف تضمین چی در قبال فروشندگان و خریداران خود است.

تضمین چی خدمات مارکت پلیس را نیز ارائه می‌دهد و فروشندگان می‌توانند کالاهای فروشگاه خود را از طریق صفحه اختصاصی خود در این پلتفرم، به فروش برسانند. پس از ثبت کالا در فروشگاه خود در برنامه تضمین چی، مشتریان با جستجوی نام کالای موردنظر خود، به محصولات شما دست پیدا می‌کنند و امکان خرید وجود دارد. 

کارمزد تضمین چی چقدر است؟

کارمزد تضمین چی در حال حاضر، صفر است اما فروشندگان باید برای ارسال کالاهای خود هزینه ارسال و بسته‌بندی را تقبل کنند. از آن جایی که حق کمیسیون تضمین چی صفر است، هزینه‌ی فروشندگان نیز کاهش پیدا می‌کند.

قوانین تضمین چی

شما می‌توانید از طریق صفحه مقررات تضمین چی نسبت به مشاهده قوانین این استارتاپ ایرانی، اقدام بفرمایید. اما تعدادی از مهم‌ترین قوانین تضمین چی عبارت هستند از:

  • تضمین چی تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و نظام حاکم بر تجارت الکترونیک است.
  • اگر اختلافی میان خریدار و فروشنده به وجود بیاید، تضمین‌چی به عنوان داور برای حل اختلاف وارد می‌شود و رای نهایی، بر عهده کارشناسان این پلتفرم است.
  • کارمزد تضمین چی در حال حاضر صفر است. 
  • تسویه مبالغ برای فروشندگان یا بازگشت وجه به خریداران، نهایتا 24 ساعت پس از اتمام یا تعیین تکلیف معامله انجام می‌شود. در روزهای تعطیل، امکان تسویه حساب وجود ندارد. 
  • هر گونه تسویه حساب یا بازپرداخت وجه، تنها به شماره شبا، حساب یا شماره کارت مرتبط با اطلاعات حساب کاربری که پیش‌تر احراز صلاحیت شده است، انجام می‌شود و امکان واریز به حساب یا کارت دیگر، وجود ندارد. 

پشتیبانی و شماره تماس تضمین چی

فروشندگان و خریدارانی که در تضمین چی با مشکل یا سوالی پیرامون خدمات آن مواجه شده‌اند، می‌توانند با شماره تضمین چی، 90001414 تماس حاصل بفرمایند. همچنین آدرس ایمیل info@tazminchi.ir راه دیگری برای تماس با کارشناسان تضمین چی است.

همچنین از طریق صفحه تماس با تضمین چی در وب‌سایت این شرکت، می‌توانید سوال یا مشکل خود را از طریق فرم اطلاعات، با بخش پشتیبانی تضمینچی مطرح کنید.

مزایا و معایب فروش و داشتن ویترین در تضمین چی

ویژگی منحصربه‌فرد تضمین چی نسبت به دیگر رقبای خود، ارائه دادن سرویس حمل و نقل و ارسال کالا و بسته‌بندی است. بارها پیش آمده است که فروشندگان به خاطر حمل و نقل بد محصولاتشان و ارسال توسط شرکت‌های پستی بدون تخصص در امر تجارت الکترونیک، متضرر شده باشند و مشتریان کالاها را عودت داده باشند. همکاری با تضمین چی، به دلیل تخصص این شرکت در ارسال کالا و بیمه کردن مرسوله‌ها، این اطمینان را به فروشنده می‌دهد که محصولی که به فروش رسانده است، سالم به دست مشتری می‌رسد. 

دسته بندی های تضمین چی

همچنین جایگاه پرداخت امن و عدم امکان کلاه‌برداری در این پلتفرم، جزو موضوعاتی است که می‌تواند برای فروشندگان و خریداران از اهمیت بالایی برخوردار باشد. مشتریان اطمینان دارند که پیش از دریافت کالای خریداری شده خود، مبلغ پرداختی‌شان نزد تضمین چی باقی می‌ماند و امکان کلاه‌برداری تا حد زیادی کاهش یافته است. 

یکی از چالش‌های تضمین چی در حال حاضر، بحث بازاریابی و مارکتینگ فروشندگانش است. این شرکت تاکنون بیشتر تمرکز خود را روی فروش کالا و محصولات فروشگاه‌های آفلاین قرار داده است. این فروشگاه‌های آفلاین نیز باید پیش از کار، نام و محصولات خود را به گوش مشتریانشان در شهرهای دیگر رسانده باشند. اگرچه تضمین چی، در صفحه اینستاگرامش فروشندگان خود را معرفی می‌کند، اما مارکتینگ و بازاریابی توسط خود فروشندگان، امتیاز ویژه‌ای است که این پلتفرم نمی‌تواند در این زمینه نمره قبولی را کسب کند.

نتیجه گیری

تضمین چی یکی از پلتفرم‌های جدیدی است که توانسته نظر فروشندگان و خریداران را با گزینه‌های خرید و فروش امن و مخصوصا بسته بندی و ارسال کالا جلب کند. از آن‌جایی که هنوز تعداد فروشندگان تضمین چی زیاد نیست، رقابت زیادی در آن وجود ندارد و مطرح شدن سادگی بیشتری در آن دارد.

مزایا تضمین چی

  • قابلیت پرداخت امن و کاهش احتمال کلاهبرداری
  • سرویس حمل و نقل مخصوص
  • بسته بندی محصول و کالا
  • رقابت کمتر نسبت به دیگر مارکت پلیس های دیگر

معایب تضمین چی

  • عدم امکان بازاریابی برند

باید منتظر بود و دید که آیا این پلتفرم که اخیرا در زمینه مارکت پلیس نیز فعالیتش را آغاز کرده، می‌تواند با غول‌های خرید و فروش آنلاین در ایران مثل دیجیکالا، دیوار یا شیپور نیز رقابت کند و حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر.

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *