ترب

نحوه خرید از ترب چگونه است؟ آموزش خرید مطمئن با کمک ترب

کار ترب، به عنوان یک موتور جستجوی خرید، معرفی بهترین فروشگاه‌های آنلاین کشور که دارای مجوز اینماد هستند، به خریداران محترم است. شاید برای بسیاری از بازدیدکنندگان سایت ترب این سوال پیش آمده باشد که چطور می‌توانند با کمک ترب خرید کنند و اصلا نحوه خرید از ترب به چه صورت است. در این مقاله، آموزش خرید از ترب را خواهیم داشت.

ترب ماموریت خود را بهبود فرهنگ خرید آنلاین و افزایش رقابت میان فروشگاه‌ها می‌داند تا با شفافیت کامل محصولات و قیمت‌ها، هم مشتریان و هم فروشگاه‌ها به معامله‌ای رضایت‌بخش برسند.

توجه داشته باشید که ترب در فرایند خرید هیچ دخالتی ندارد و صرفا به عنوان واسطه، خریدار را با محصولات فروشنده آشنا می‌کند. وظیفه اطمینان از خرید، بر عهده مشتری است. البته ترب در صورت مشاهده تخلف فروشگاه‌ها برخوردی جدی و قاطع با آن‌ها خواهد داشت. همچنین بازخورد کاربران و امتیازدهی آن‌ها به تجربه خریدشان، به ترب کمک می‌کند که فروشگاه‌های برتر را شناسایی کند و آن‌ها را در لیست فروشگاه‌ها، در رتبه بهتری قرار بدهد.

نکاتی که باید در خرید از ترب مد نظر قرار دهید

ترب تمام تلاش خود را دارد که خرید امن را برای مشتریان و بازدیدکنندگان خود به ارمغان بیاورد. از این رو، فرایند تایید فروشگاه‌ها دارای مراحل مختلفی است که هر مدیر فروشگاهی باید صلاحیت فروشگاه خود را به عنوان یک فروشگاه مطمئن، به ترب ثابت کند.

اما احتیاط حکم می‌کند که خریداران عزیز، به مواردی توجه داشته باشند که خرید آن‌ها را بیش از پیش امن و مطمئن می‌کند. با هم این موارد را مرور می‌کنیم.

1- بررسی مشخصات محصول در سایت فروشنده

ترب وظیفه خود می‌داند که نسبت به به‌روز‌رسانی قیمت‌ها و مشخصات محصولات فروشگاه‌های آنلاین در سرویس جستجوی خود اقدام کند. اما به ندرت ممکن است که مشخصات یا قیمت محصول در ترب اشتباه درج شده باشد. به همین دلیل حتما مشخصات و قیمت محصول را در سایت فروشنده بررسی کنید.

اگر تناقضی در مشخصات محصول سایت ترب و مشخصات وب‌سایت پذیرنده پیدا کردید، آن را از طریق دکمه‌ی «گزارش خطا» به ما اطلاع بدهید. در اسرع وقت به این مشکل رسیدگی خواهد شد.

2- تماس با فروشگاه، پیش از خرید و واریز وجه

قبل از خرید با سایت فروشگاه اینترنتی‌ای که قصد خرید کالا از آن را دارید تماس بگیرید. حال این تماس می‌تواند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی باشد یا با تماس تلفنی.

از صحت قیمت و مشخصات محصول مطمئن شوید و شرایط ارسال کالا را بررسی کنید. توجه داشته باشید که ترب نقشی در فرایند خرید و فروش ندارد و تنها شما را با فروشگاه‌ها و محصولات آن‌ها آشنا می‌کند. همچنین، ارسال کالا در ترب بر عهده فروشنده اصلی است و نه ترب. از این رو، نسبت به هزینه ارسال نیز اطلاعات کافی را کسب کنید و سوال بپرسید.

اگر پس از برقراری تماس، با تناقضی در میان مشخصات یا قیمت‌های سایت مواجه شدید، آن را با دکمه «گزارش خطا» به ترب اطلاع بدهید.

3- ثبت اطلاعات خرید و سایت فروشنده پس از واریز وجه

ترب موتور جستجویی برای یافتن بهترین کالاها و خدمات با به‌صرفه‌ترین قیمت است که هزاران فروشگاه فعال دارد. بنابراین هنگام خرید دقت داشته باشید که از کدام فروشگاه آنلاین خرید خود را انجام می‌دهید. ثبت اطلاعات تماس فروشنده و اطلاعات کالا و سبد خرید، به شما در پیگیری سفارش، در زمان لزوم، کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که ترب در فرایند خرید هیچ دخالتی ندارد و صرفا به عنوان واسطه، خریدار را با محصولات فروشنده آشنا می‌کند.

همچنین اگر پرداخت اینترنتی را صورت داده باشید، کد تراکنش بانکی را نیز در جایی ثبت نمایید تا در صورت بروز مشکل با استفاده از این کد، نسبت به پیگیری خرید خود اقدام کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که در صورت داشتن شرایط مشابه حتما فروشگاهی را انتخاب کنید که دارای گزینه پرداخت در محل باشد.

4- توجه به رجیستری گوشی‌های همراه

برای موبایل‌هایی که در ترب قرار دارند، معمولا اطلاعات رجیستری فروشگاه‌ها توسط ترب بررسی می‌شود. اما مشکلات فنی احتمالی می‌توانند این اطلاعات را دچار خطا کنند. بنابراین در تماس خود با فروشگاه، حتما از شرایط رجیستری گوشی، اطلاعات لازم را کسب کنید.

5- پیگیری سفارش فروشگاه آنلاین

فروشگاه‌های ثبت شده در ترب، همگی مستلزم اخذ نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) هستند. این نماد نشان‌دهنده تایید هویت حقیقی، حقوقی، آدرس فیزیکی و البته شماره تماس فروشنده است. فروشگاه‌های ترب از این نظر، شفافیت مناسبی دارند.

در صورتی که نتوانستید پیگیری خود را از طریق سایت فروشگاه اینترنتی مورد نظر یا کانال‌های ارتباطی مشخص‌شده‌ی دیگر انجام دهید، می‌توانید از طریق ترب نیز کار پیگیری خرید را انجام دهید.

ترب شکایات و پیگیری‌های مشتریان را در بخش امتیازدهی فروشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت می‌داند و تلاش می‌کند که تجربه‌های تلخ خرید، دوباره برای کاربر دیگری پیش نیایند. از این رو، مشارکت شما به عنوان خریدار با ترب، باعث افتخار ما خواهد بود.

6- اعتبار فروشگاه را بررسی کنید

در لیست قیمت محصول مورد نظر در ترب، می‌توانید روی نام فروشگاه مورد نظر خود کلیک کنید تا اطلاعات سودمندی را در رابطه با آن فروشگاه به دست بیاورید. برای مثال، نوع نماد اعتماد الکترونیکی، مدت‌زمان همکاری با ترب، رویه‌های پرداخت و ارسال و البته امتیاز عملکرد آن فروشگاه را می‌توانید در صفحه مخصوص هر فروشگاه ببینید. برای مثال، عکس زیر، نمونه‌ای از اطلاعاتی است که در صفحه فروشگاه‌های ترب می‌توانید ببینید. 

صفحه فروشگاه برای خرید از ترب
نمونه‌ای از صفحه یک فروشگاه در ترب

نتیجه‌گیری

بار دیگر باید تکرار کنیم که ترب در پروسه خرید نقش واسطه‌ای دارد و بهترین محصولات و خدمات را با بهترین قیمت به شما معرفی می‌کند. در حقیقت نقش ترب در پروسه خرید، از زمان ورود شما به سایت فروشگاه آنلاین مد نظرتان به پایان می‌رسد. 

البته ترب در پروسه پشتیبانی از خریدها به خریداران کمک می‌کند و همواره حامی حقوق مصرف‌کنندگان عزیز است. به همین دلیل، بخش گزارش خطا و ثبت پیگیری خرید نیز در ترب وجود دارد. 

امیدواریم از این آموزش خرید از ترب راضی بوده باشید. سوالات خود را در مورد خرید از ترب از ما بپرسید.

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

۶ دیدگاه

  1. سلام از طریق شما وصل شدیم به فروشگاه فارس کالا چند قلم جنس سفارش دادم متاسفانه محصول غیر اصلی فرستادن

  2. سلام
    آیا راهکاری موجود می باشد که در قسمت فیلترینگ شهر و یا شهر های خاصی رو مشخص کرد تا فقط محصولات اشاره شده دارای فروشگاه مربوطه در اون شهر و یا شهر ها ، قابل رویت باشه تا در صورت لزوم حضوری برای خرید اقدام بشه.

    1. سلام و وقتتون بخیر. در نسخه دسکتاپ، در صفحه هر محصول، می‌توانید فروشگاه‌هایی که محصول رو دارند، بر اساس شهر محل فعالیت فیلتر بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *