آموزش

اسنپ شاپ چیست؟ فروش در مارکت پلیس اسنپ چه مزایا و معایبی دارد؟

شرکت اسنپ با سرویس تاکسی اینترنتی خود، یکی از کسب و کارهایی بود که نقش بسیار مهمی در همه‌گیری و محبوبیت خدمات حمل و نقل اینترنتی ایفا کرد. با گذشت سال‌ها از شروع فعالیت اسنپ، این شرکت خدمات خود را گسترش داده است. این شرکت بازه وسیعی از خدمات اینترنتی، اعم از فروش بلیت سفر، رزرو هتل، خرید دارو، مشاوره و ویزیت توسط پزشکان و حمل و نقل بار (اسنپ باکس) را به اپلیکیشن چندمنظوره خود اضافه کرده است. یکی از سرویس‌های اسنپ که اخیرا محبوب شده است، سرویس اسنپ مارکت و اسنپ شاپ است که به عنوان یک مارکت پلیس راه‌اندازی شده اند. البته اسنپ مارکت و اسنپ شاپ تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر دارند که آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

صفر تا صد درباره نحوه خرید از اسنپ شاپ + کد تخفیف رایگان

اسنپ شاپ و اسنپ مارکت چیست؟

اسنپ شاپ بخش فروشگاهی اسنپ است که در آن تمام انواع محصولات و کالاهای مختلف به فروش می‌رسند. فروشندگان می‌توانند با ثبت نام در اسنپ شاپ و ثبت قرارداد با اسنپ، محصولات خود را در این پلتفرم ثبت و کار خود را آغاز کنند.

در حالی که اسنپ مارکت، شاخه سوپرمارکتی اسنپ است که محصولات مربوط به سوپرمارکت‌ها در دسته‌های محدودی مثل مواد بهداشتی و مواد غذایی در آن‌ها به فروش می‌رسد. 

ثبت نام در فروشگاه اسنپ چطور است؟

 با ورود به صفحه ثبت نام اسنپ شاپ می‌توانید مشخصات خود را ثبت کنید و ثبت نام اولیه خود را تکمیل کنید.

ثبت نام در اسنپ شاپ

در حال حاضر تنها مراکز استان‌ها در برنامه فروشگاه‌های اسنپ شاپ پذیرفته می‌شوند. به همین دلیل اگر در شهرستان دیگری به جز مراکز استان‌ها فعالیت تجاری دارید، نمی‌توانید در اسنپ شاپ ثبت نام کنید. 

پس از ثبت اولیه مشخصات خود، وارد بخش دوم ثبت نام می‌شوید. اکنون باید تصویر کارت ملی، نوع کسب و کار، اطلاعات مالی و مشخصات فروشگاه را ثبت کنید. سپس منتظر تماس کارشناسان اسنپ بمانید تا اطلاعات تکمیلی و مدارک برای فروش را از شما دریافت کنند. در نهایت با تایید توافق نامه، کار ثبت نام در اسنپ شاپ به پایان می‌رسد و شما وارد پنل فروشگاه خود می‌شوید.

چه محصولاتی را می‌توان در فروشگاه اسنپ فروخت؟

در حال حاضر امکان فروش محصولات در دسته‌بندی‌های آرایشی بهداشتی، فرهنگ و هنر، دیجیتال، مد و پوشاک و خانه و آشپزخانه فراهم شده است. تیم اسنپ‌شاپ قول داده است که در آینده دسته‌بندی‌های بیشتری را نیز به پلتفرم خود اضافه کند.

نحوه ارسال کالا در فروشگاه چطور است؟

از آن‌جایی که اسنپ شاپ یکی از سرویس‌های زیرمجموعه‌ای اسنپ است، خدمات حمل و نقل کالا نیز توسط این شرکت ارائه می‌شود و دیگر لازم نیست نگران ارسال کالاهای فروخته شده فروشگاه اینترنتی‌تان باشید. رانندگان و پیک‌های اسنپ با دریافت محصول از شما و تحویل آن به خریدار، فرایند ارسال کالا را سرعت می‌بخشند. این سرویس لجستیک ساده اما کارآمد سبب می‌شود که خطاهای انسانی به حداقل برسد و تعداد نفرات کمی در فرایند پردازش و حمل و نقل کالا دخیل باشند.

اسنپ‌شاپ ادعا می‌کند که خریدها را در بازه زمانی دو ساعته پس از ثبت سفارش به دست مشتریان می‌رساند.

کارمزد اسنپ شاپ 

فروش در اسنپ شاپ هزینه خاصی به جز کارمزدی که باید به ازای فروش‌های موفقتان به این شرکت بپردازید و هزینه حمل و نقلی که به رانندگان اسنپ خواهید پرداخت، نخواهد داشت. این کارمزد با توجه به توافق شما با اسنپ، نوع محصولی که به فروش می‌رسانید و هزینه خدمات اسنپ مشخص می‌شود. به همین دلیل، حق کمیسیون و کارمزد برای فروشگاه‌های مختلف، مقادیر متفاوتی می‌تواند داشته باشد.

به طور کلی، کارمزد اسنپ شاپ برای فروشندگان مختلف، از 2 درصد برای محصولات دیجیتال، تا 15 درصد برای محصولات دسته مد و پوشاک متفاوت است. 

پس از آن که کارشناسان اسنپ با شما تماس حاصل کردند، بهتر است که در مورد حق کمیسیون و میزان کارمزد سوال بپرسید تا به یک جمع‌بندی دقیق از صرفه اقتصادی فروش در اسنپ داشته باشید. 

همچنین کرایه هر مرسوله‌ای که به رانندگان اسنپ تحویل می‌دهید، 5 هزار تومن خواهد بود و باید این مبلغ را بپردازید. به همین دلیل اگر محصولات ارزان‌قیمت و کوچکی را به فروش می‌رسانید، شاید اسنپ شاپ گزینه مناسبی برای فروش کالایتان نباشد. 

نتیجه گیری؛ مزایا و معایب اسنپ شاپ

اسنپ شاپ یکی از سرویس‌های نسبتا جدید اسنپ است که هنوز رقابت خاصی در آن شکل نگرفته است و در حال پا گرفتن است. پس به دلیل عدم وجود رقابت، کسب و کار شما رقیب خاصی ندارد و می‌تواند بازار هدف را نسبت به تجارت خود آگاه کند. اما همین کم‌طرفدار بودن اسنپ شاپ می‌تواند در کم بودن فروشتان خودش را نشان بدهد. 

مزایای اسنپ شاپ

  • بهره‌مندی از پشتوانه گروه اسنپ و نرم‌افزار چندمنظوره اسنپ
  • قابلیت ارسال توسط رانندگان اسنپ
  • هزینه ثابت ارسال
  • پتانسیل فروش بالا

معایب اسنپ شاپ

  • کارمزد و هزینه ارسال می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک زیاد باشد
  • عدم امکان بازاریابی و برندسازی
  • کم‌طرفدار بودن اسنپ شاپ در زمان تالیف این نقد و بررسی

از طرفی قابلیت‌های مارکتینگ و بازاریابی در اسنپ شاپ وجود ندارد و فروش در این پلتفرم، نمی‌تواند مشتریان بالقوه شما را نسبت به حضورتان در عرصه تجارت الکترونیک و حتی بازار فروش آفلاین، آگاه کند و برای برندتان در تصویر بزرگ، تفاوت چندانی ایجاد کند. 

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، بزرگ بودن نام برند اسنپ و زیرمجموعه‌هایش است. همین پشتوانه بزرگی که اسنپ شاپ دارد، می‌تواند سبب رشد روزافزون آن در آینده‌ای نزدیک شود. 

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *