آموزش

مزایا و معایب فروش در شیپور؛ معرفی مارکت پلیس شیپور

شیپور پلتفرم خرید و فروش محصولات نو و دست‌دوم است که از زمان تاسیس در سال 1391، تمرکز خود را برای تبدیل شدن به واسطه‌ای برای فروش محصولات دست دوم گذاشته بود. در این سال‌ها، فروش در شیپور به منبع درآمد بسیاری از فروشندگان خرد و عمده تبدیل شده است. شیپور نیز با توجه به وجود تقاضا، بخش فروشگاهی خود را به کار انداخته است. این یعنی مالکان کسب و کارها و فروشندگان محصولات نو نیز می‌توانند در شیپور فروشگاه خود را ثبت کنند و از امکانات ویژه این پلتفرم استفاده کنند. اما ساخت صفحه فروشگاه در شیپور چگونه است؟ با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های بخش فروشگاه‌های شیپور آشنا شویم.

ثبت فروشگاه در شیپور چگونه است؟

 برای ثبت فروشگاه در شیپور باید از پایین صفحه اختصاصی شیپور برای فروشگاه‌ها، گروه‌بندی فروشگاه خود، محل فعالیتتان و شماره تماستان را ثبت کنید. پس از درخواست ثبت فروشگاه در شیپور، کارشناسان این سرویس با شما تماس حاصل می‌کنند و شما را در جریان نحوه دقیق ثبت فروشگاه قرار می‌دهند. اگر سوالی دارید، می‌توانید با شماره 02154587 تماس حاصل بفرمایید.

مزیت فروش در شیپور چیست؟

شیپور پلتفرمی با 20 میلیون کاربر فعال است که در بیش از 1100 شهر ایران فعالیت دارد. این 20 میلیون کاربر به صورت میانگین روزانه 30 میلیون بار از آگهی‌های مختلف بازدید می‌کنند. به همین دلیل، شیپور می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برای افزایش فروش شما باشد.

یکی از مزایای فروش در شیپور، داشتن صفحه اختصاصی فروشگاه با آدرس اینترنتی یا همان URL مورد نظر شما است. با این امکان، شما صفحه‌ای شخصی‌سازی‌شده از نظر آدرس دارید که می‌تواند بازتاب مناسبی از برند شما باشد.

داشتن صفحه اختصاصی از این نظر خوب است که تنها محصولات شما را نمایش می‌دهد و امکان جذب مشتریان وفادار را ممکن می‌سازد. در بخش «درباره» می‌توانید کسب و کارتان را به درستی، آن طور که می‌خواهید به مشتریان معرفی کنید و تلاش خود را در زمینه جلب اعتماد مشتریان بکنید. همچنین قابلیت نمایش لوگوی کسب و کار می‌تواند تصویر مناسبی از برند شما در ذهن مشتریانتان بسازد. این لوگو در نتایج جستجو نیز به بازدیدکنندگان شیپور نمایش داده می‌شود.

شیپور امکانات بازاریابی خوبی را در اختیار فروشگاه‌های خود قرار می‌دهد. در کنار لینک اختصاصی و بخش معرفی کسب و کار، شما می‌توانید بنرهای تبلیغاتی مورد نظر خود را در صفحه فروشگاهتان قرار دهید. با این امکان، برگزاری کمپین‌های تخفیف ممکن می‌شود. امکانی که برای فروشگاه‌ها می‌تواند بسیار مطلوب باشد و در نهایت به برندشناسی و تبلیغات حرفه‌ای‌تری منتج شود.

همچنین قابلیت قراردادن آدرس شبکه‌های اجتماعی برا‌ی ارتباط ساده‌تر و موثرتر با مشتریان در شیپور وجود دارد. با اضافه کردن اطلاعات تماس خود می‌توانید آن‌ها را خیلی ساده نسبت به اعتبار فروشگاه خود مطمئن کنید.

یکی از امکانات بسیار کاربردی شیپور، فروش به صورت آنلاین و دریافت وجه از فروشنده است. این یعنی شیپور دیگر تنها یک پلتفرم واسطه برای خرید و فروش نیست. بلکه فروشندگان می‌توانند محصولات خود را مثل یک مارکت پلیس به نام خود در شیپور به فروش برسانند و در صورت رضایت مشتری، وجه پرداختی را دریافت کنند. تا زمان تحویل سفارش به مشتری و دریافت بازخورد مثبت او، مبلغ دریافت شده به فروشنده پرداخت نخواهد شد. این ویژگی باعث می‌شود مشتری حس اعتماد بیشتری در هنگام خرید داشته باشد و میزان فروش شما افزایش یابد.

با فعالسازی امکان «خرید امن»، می‌توانید بدون دردسر و با سرعت بیشتری محصولات و کالاهای خود را به فروش برسانید. شیپور تضمین می‌کند که هماهنگی‌های پرداخت و ارسال کالا را عهده‌دار شود. این یعنی پیک شیپور در زمان تعیین شده، کالا را از شما تحویل می‌گیرد و به خریدار تحویل می‌دهد. اگر مشتری از کالای شما رضایت نداشته باشد، پیک شیپور، کالا را به شما برمی‌گرداند. این یعنی دردسرهای خدمات لجستیک نیز از روی دوش شما برداشته می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از شیپور، نمایش نام برند شما در موتورهای جستجوگر مانند گوگل است. به همین دلیل می‌توانید از تکنیک‌های بهبود اصول SEO استفاده کنید و مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید.

بخش پشتیبانی VIP شیپور برای فروشندگان و فروشگاه‌های ثبت‌شده‌ای است که به صورت 24 ساعته در تمام روزهای هفته نسبت به کمک و خدمات‌رسانی به فروشندگان حاضر هستند. شما می‌توانید با شماره شیپور تماس بگیرید.

هزینه فروش در شیپور

ثبت آگهی برای فروشگاه‌هایی که به تایید شیپور رسیده باشند، رایگان است و این شرکت برنامه‌ای برای دریافت وجه از آگهی‌کنندگان ندارد. البته هزینه کمیسیون و کارمزد شیپور برای فروشندگان، اگر بخواهند از بستر «خرید امن» که با درگاه پرداخت شیپور است استفاده کنند، 7% ارزش محصول – بدون احتساب هزینه ارسال کالا – خواهد بود.

فروشندگانی که می‌خواهند بازدید کالاها و آگهی‌های خود را افزایش دهند می‌توانند از بسته‌های افزایش بازدید شیپور استفاده کنند. این بسته‌ها برای فروشندگان ثبت‌شده شیپور تخفیف‌هایی دارد که شرایط بهره‌گیری از آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

معایب فروش در شیپور چیست؟

با وجود تمام مزایایی که شیپور برای بازاریابی و برندسازی دارد، اما ذکر این نکته حائز اهمیت بسیار است که هیچ فروشگاهی نمی‌تواند سایت اینترنتی خود را در شیپور تبلیغ کند و لینک فروشگاه را در عنوان یا توضیحات محصولات خود قرار دهد. چنین محدودیتی، با قابلیت‌های بازاریابی فروشگاه‌ها تناقض دارد و می‌تواند یکی از عیب‌های بزرگ برای کسب‌و‌کارهای تازه‌کاری باشد که می‌خواهند محصولات خود را به فروش برسانند.

نتیجه گیری

شیپور در مقایسه با دیوار، امکانات به مراتب بهتری را برای خرده‌فروشان ارائه می‌دهد. حق کمیسیون هفت درصدی، امکان ارسال کالا توسط شیپور، درگاه پرداخت که این پلتفرم را به یک مارکت‌پلیس تبدیل می‌کند و قابلیت‌های بازاریابی در شیپور، همگی از ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند به فروش در این پلتفرم نسبت به فروش در دیوار، برتری دهند.

مزایا

  • بیست میلیون کاربر فعال
  • قابلیت خرید و فروش به صورت کاملا آنلاین
  • عدم دریافت هزینه برای ثبت آگهی
  • کارمزد منطقی
  • بخش پشتیبانی VIP
  • قابلیت داشتن صفحه اختصاصی فروشگاه

معایب

  • با تمام ویژگی‌های بازاریابی، اما تبلیغ سایت فروشگاه اینترنتی در شیپور ممنوع است
  • دسته‌بندی‌های گیج‌کننده
  • طولانی بودن پروسه تایید فروشگاه

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *