آموزش

معرفی درگاه زرین پال؛ مزایا و معایب فروش از طریق زرین پال

زرین پال یکی از بزرگترین و موفق‌ترین درگاه‌های پرداخت واسط در کشور است که سهم بزرگی از تراکنش‌های بازار تجارت الکترونیک را میزبانی می‌کند. مشتریان زرین پال را خرده‌فروشان، عمده فروشان و شرکت‌های خدماتی مختلف تشکیل می‌دهند. بسیاری از فعالان حوزه کسب و کارهای دیجیتال نیز با استفاده از سرویس زرین پال فعالیت می‌کنند. در این مقاله سعی می‌کنیم درگاه زرین پال را بیشتر معرفی کنیم و از ویژگی‌های استفاده از این درگاه بگوییم.

معرفی زرین پال؛ پرداخت‌یاری با بیش از یک دهه تجربه

زرین پال یکی از شرکت‌های پرداخت‌یار است که ماموریت خود را، افزایش سهم تجارت الکترونیکی در تولید ناخالص ملی می‌داند. در این راه، این شرکت توانسته که فروشندگان و کسب و کارهای کوچک و بزرگی را جذب کند و به آن‌ها در مسیرشان یاری برساند.

زرین پال امکانات و ویژگی‌های زیادی را برای کاربران خود ارائه داده است تا به این ماموریت خود عمل کند. در ادامه با نحوه ثبت نام در زرین پال و تعدادی از ویژگی‌های این پرداخت‌یار آشنا می‌شویم.


آیا زرین پال معتبر است؟ 

زرین پال یکی از محبوب‌ترین پرداخت‌یارهای کشور است که بسیاری از فروشندگان و کسب و کارها از آن به عنوان درگاه واسط استفاده می‌کنند. خدمات مختلف زرین پال این پرداخت‌یار را به گزینه‌ای مناسب برای تمامی فعالان حوزه کسب و کار دیجیتال بدل کرده است. زرین پال با مجوز رسمی از بانک مرکزی در این حوزه مشغول است و جای نگرانی‌ای برای اطمینان به این پرداخت‌یار، وجود ندارد.

چگونه در زرین پال ثبت نام کنیم؟

به صفحه زرین پال من بروید و نام، نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس روی دکمه ثبت نام بزنید. یک پیامک حاوی کد فعالسازی برای شما ارسال می‌شود. پس از وارد کردن این کد، وارد صفحه پنل مدیریت زرین پال می‌شوید.

در این قسمت باید اطلاعات تکمیلی خودتان یا کسب و کارتان را وارد کنید تا ساخت درگاه زرین پال کامل شود.

برای ثبت نام در زرین پال به چه مدارکی نیاز است؟

از ملزومات ثبت نام در زرین پال، می‌توان به تصویر کارت ملی، فرم تکمیل‌شده احراز هویت در زرین‌پال، آدرس محل زندگی یا کسب و کار و شماره حساب بانکی اشاره کرد.

پس از بررسی واحد امور مشتریان و تایید مشخصات هویتی، نتیجه احراز هویت و ثبت نام شما به حساب ایمیلی که در این سایت ثبت کرده‌اید ارسال خواهد شد.

قوانین زرین پال برای تخصیص درگاه

زرین پال نیز مانند تمام سرویس‌های اینترنتی، منشوری برای تعیین بایدها و نبایدها دارد. کاربران و مشتریان باید طبق این منشور از خدمات زرین پال استفاده کنند و عدم رعایت این مقررات منجر به بسته شدن درگاهشان می‌شود. 

تعدادی از مهم‌ترین مقررات زرین پال عبارت هستند از: 

  • زرین پال تابع مقررات جمهوری اسلامی و قوانین حاکم بر تجارت الکترونیک در بستر اینترنت ایران است. کاربران خدمات این شرکت نیز باید با توجه به این مقررات رفتار کنند.
  • فروش محصولاتی که دارای حقوق مؤلف یا همان کپی‌رایت هستند و از ناشر و تولیدکننده اثر کسب اجازه نشده است، ممنوع است. 
  • استفاده از زرین پال در سایت‌های فروش فیلم و سریالی که دارای مجوز سامانه سازماندهی نیستند، غیرمجاز است و در صورت مشاهده، حساب کاربری مسدود خواهد شد. 
  • جمع آوری اطلاعات شخصی از کاربران و خریداران برای اهداف تجاری در زرین‌پال ممنوعیت دارد. 

معرفی خدمات زرین پال

1- درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال

درگاه پرداخت زرین پال به دلیل اتصال همزمان به درگاه‌های متعدد و معتبر بانکی، خریداران را به سریع‌ترین و امن‌ترین درگاه مستقیم پرداخت منتقل می‌کند. این مسیردهی هوشمند، سبب کاهش چشمگیر تراکنش‌های ناموفق می‌شود.

پس از ثبت درگاه در زرین پال، یک ماه بدون پرداخت هیچ‌گونه کارمزدی می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. پس از گذشت این یک ماه، شما می‌توانید از تسویه حساب روزانه زرین‌پال استفاده کنید. در این صورت، تنها تا ساعت 17 روز بعد از انجام پرداخت، وجه با کسر کارمزد، به حساب پذیرنده واریز می‌شود.

اتصال به درگاه‌های پرداخت زرین پال کار سختی نیست. با تعدد افزونه‌های مختلف این شرکت، شما می‌توانید به سادگی درگاه پرداخت خود را به سایت فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید. نصب افزونه زرین پال در پلتفرم‌های مختلف کار آسانی است و کارشناسان این شرکت نیز در راهنمایی همیشه حاضر هستند. 

2- زرین لینک؛ درگاه پرداخت مناسب فروشندگان اینستاگرامی

زرین لینک یکی از سرویس‌های زرین پال است که با کمک آن مشکل راه‌اندازی درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی حل شده است. شما برای استفاده از زرین لینک به وب‌سایت نیازی ندارید و می‌توانید در تلگرام یا اینستاگرام این لینک را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

با تهیه زرین لینک، یک لینک پرداخت شخصی به شما اختصاص داده می‌شود که مبلغ از پیش تعیین شده ندارد. مشتری و خریدار می‌تواند با انتخاب مبلغ مورد نظر و تکمیل فرایند پرداخت، وجه موردنظرتان را برایتان واریز کند.

در زرین لینک می‌توان برای هر محصول خاصی یک قیمت و لینک منحصربه‌فرد انتخاب کرد. همچنین قابلیت تعیین سقف تعداد سفارش برای هر لینک وجود دارد. در این صورت شما می‌توانید تعداد محصولات فروخته‌شده خودتان را نیز مدیریت کنید.

از طریق پنل زرین پال، امکان مشاهده نوع محصول فروخته شده و تمامی تراکنش‌های لینک‌های شما وجود دارد. با کمک این قابلیت دیگر امکان ساختن فیش‌های پرداخت جعلی غیرممکن می‌شود و می‌توانید با خیال راحت به فروش محصولات و کالاهای خود بپردازید.

سقف انتقال وجه با زرین لینک، 50 میلیون تومان است. این یعنی مشتریان شما می‌توانند بدون نیاز به پرداخت توسط خودپرداز یا عملیات پایا، مبالغ بالایی را برای شما واریز کنند.

عضویت در زرین لینک رایگان است و حداکثر کارمزدی که به ازای هر تراکنش از مشتریان گرفته می‌شود، 500 تومان است. این مقدار در مقابل کارمزدی که برای تراکنش‌های مستقیم بانکی ملزم به پرداخت هستید، کمتر است. در نهایت استفاده از زرین لینک می‌تواند یک گزینه مناسب، نه تنها برای فروشندگان، بلکه برای بسیاری از شرکت‌های خدماتی باشد.

3- زرین کارت

زرین کارت یک کارت بانکی مانند تمام کارت‌های بانکی دیگر متصل به شبکه شتاب است که با اتصال به یک حساب بانکی، تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دیگر کارت‌های بانکی ارائه می‌دهند را در لیست خدماتش دارد. با استفاده از زرین کارت، کاربران می‌توانند تعرفه کارمزد کمتری پرداخت کنند. یکی از امتیازاتی که زرین پال برای مشتریان خود در نظر گرفته است، رایگان بودن تراکنش‌های انجام شده در روز سه‌شنبه است.

زرین کارت تمام امکانات کارت‌های بانکی معمول را، از جمله پرداخت اینترنتی، پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز و پوز و قابلیت انتقال و برداشت وجه، دارد.

تاکنون بیش از 25000 زرین کارت توسط شرکت زرین پال صادر شده است که نشان از موفقیت این طرح دارد.

تعرفه کارمزد زرین پال چقدر است؟

زرین پال به ازای هر تراکنشی که با کمک درگاه خود صورت می‌دهد، مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. از طریق جدول زیر می‌توانید هزینه استفاده از زرین پال را مشاهده بفرمایید.

تعرفه کارمزد خدمات زرین پال
تسویه‌‌حساب در ماه اول‌ رایگان
تسویه‌حساب به حساب بانکی ۱٪ تا سقف ۳۰۰۰ تومان به ازای هر تراکنش
زرین‌‌لینک ۲۰۰ تومان به ازای هر تراکنش از پرداخت‌‌کننده
تسویه‌‌حساب زرین‌‌کارت ۰.۵٪ تا سقف ۲۰۰۰ تومان به ازای هر تراکنش
تسویه‌حساب در سه‌شنبه‌های طلایی رایگان

 

سخن نهایی؛ آیا زرین پال گزینه مناسبی برای فروشگاه‌های اینترنتی است؟

برای پاسخ به این سوال باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. از آن‌جایی که معمولا میزان کارمزدی که زرین پال به ازای هر تراکنش دریافت می‌کند، درصدی است، نیازی نیست که در مورد پرداخت کسر بزرگی از فروش خود به این شرکت نگران باشید. همچنین سقف کارمزد زرین پال که برای تمام خدماتش تعیین شده است، برای تضمین مقرون‌به‌صرفه بودن سرویس‌های این شرکت، کافی هستند. با استفاده از زرین پال با خیال راحت می‌توانید محصولات ارزان‌قیمت یا گران‌قیمت خود را به فروش برسانید و نگران امنیت یا کلاهبرداری نباشید. همچنین تا کنون گزارشی از کلاهبرداری زرین پال و خدمات این شرکت گزارش نشده است. 

مزایای زرین پال

  • دسترسی به سریع‌ترین راه پرداخت
  • امنیت بالای سرویس‌های زرین پال
  • قابلیت استفاده در فروشگاه‌های اینستاگرامی و تلگرامی
  • افزونه های زرین پال

معایب زرین پال

  • هزینه درگاه و پرداخت کارمزد
  • عدم دسترسی آنی به درآمد

پشتیبانی زرین پال در هفت روز هفته، به صورت 24 ساعته در دسترس هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند و مشکلاتتان را با آن‌ها در میان بگذارید. 

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *