آموزش

معرفی استراتژی تولید محتوا موثر برای جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی

پس از آن که شبکه اجتماعی مورد نظر خود را با مشتریانتان انتخاب کردید، وقت آن است که استراتژی تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را تعیین کنید.

شما نمی‌توانید همین‌طور محتواهای گوناگونی را به اشتراک بگذارید و دست به دعا باشید که این محتواها توسط مخاطبان هدف بالقوه شما دیده شوند. به جای آن، شخصی‌سازی محتوایتان در راستای جلب توجه مشتریان و نیازهای آنان، متناسب با پلتفرم شبکه اجتماعی، کلید موفقیت است.

تاکتیک‌های شروع بازاریابی محتوا شبکه اجتماعی

برای آن که تجربه‌ای شخصی را در کانال‌های اجتماعی خود با مشتریانتان بسازید، باید با سه تاکتیک و برنامه ساده و بخصوص کارتان را شروع کنید.

1- گوش دادن

به این که مردم چه چیزی در مورد کسب‌و‌کار شما، محصولاتتان و رقبایتان می‌گویند گوش دهید. رد مکالماتی که نام محصولاتتان، فروشگاهتان یا رقبایتان در آن‌ها ذکر شده است را با ابزاری مثل گوگل آلرتس چک کنید. مهم است که نسبت به نیاز و مشکلاتی که کاربران با آن‌ها مواجه می‌شوند، به‌روز باشید. هیچ‌گاه نباید یک مشکل یا نیاز بدون پاسخ باقی بماند.

2- یادگیری

اگر به مکالمات و نظرات کاربران و خریداران فروشگاه خود دقت کنید، می‌توانید تصمیماتی تحلیلی و بسیار درست بگیرید که شما را در رقابت از رقبایتان پیش می‌اندازد. با توجه به این داده‌های تحلیلی، تولید محتوا کنید.

تصمیمات اشتباه برای شما، نقطه پایان نخواهند بود. بلکه باید از آن‌ها الگوهای ناکارآمد را شناسایی و در صدد جبرانشان برآیید. از اشتباهات خود درس بگیرید.

3- پاسخ‌گویی

این یکی از جنبه‌های فراموش‌شده بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است؛ اما باید بدانید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نیز است. از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط و مکالمه با جامعه هدف و بازدیدکنندگان سایت خود استفاده کنید. مطمئن شوید که به نظرات منفی و تجربه‌های نه چندان جالب آن‌ها، به طور مناسبی پاسخ می‌دهید و از تکرار این نوع تجارب، جلوگیری کنید.

پس از آن که گوش‌دادن، یادگیری و پاسخ‌گویی را در هسته استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی خود قرار دادید، می‌توانید بیشتر در محتوایتان جزئی‌نگر باشید.

لس بینت و پیتر فیلد، محققان حوزه تجارت، توصیه کرده‌اند که استراتژی محتوای خود را مابین محتواهای برندسازی و محصول‌محور متعادل کنید.

محتوای مخصوص برندسازی در شبکه اجتماعی

محتوای مخصوص برندسازی یا ساخت آگاهی نسبت به برند، آن‌هایی هستند که شما برای رساندن پیام کسب‌و‌کارتان به مشتریان و بازدیدکنندگان کانال‌های ارتباطی خود، تولید می‌کنید. با این نوع محتوا، تور بزرگی را پهن می‌کنید و از این که جامعه هدفتان، شما را می‌شناسند و کارتان را می‌دانند، اطمینان حاصل می‌کنید.

محتوای محصول‌محور در شبکه اجتماعی

بازاریابی و تحقیق کلمات کلیدی محتوای محصول‌محور را پیش‌تر برای محتواهای مورد استفاده در وب‌سایتتان توضیح دادیم. اما خوب است که آن‌ها را، با شخصی‌سازی متناسب با نوع شبکه اجتماعی، برای کانال‌های ارتباطی خود نیز لحاظ کنید. این نوع محتواها به طور مستقیم برای بهبود فوری نرخ تبدیل هستند و مخاطب اصلی‌شان، بازدیدکنندگانی‌اند که برای خرید شک دارند و می‌خواهند خیلی سریع، خرید خود را تکمیل کنند.

نمونه‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید که توانسته‌اند تعادلی مناسب بین این دو سری محتوا ایجاد کنند. برای مثال می‌توانیم به صفحه اینستاگرام کاله یا شرکت بیسکویت گرجی اشاره کنیم.

Torob

هر هفته بیش از ۱ میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند
محصولات خود را بین میلیون‌ها محصول و در کنار هزاران فروشگاه اینترنتی در معرض دید خریداران قرار دهید.

ثبت فروشگاه
نحوه ثبت نام در ترب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *